Translate

22 Eylül 2012 Cumartesi

FINDIK MANTOLU KURU ÜZÜMLÜ KEK

Bir ara devamlı her hafta kek pisirir moddaydım. Benim icin Kek Kokusunun oldugu ev her zaman Mutlu & Huzurlu bir evdir.. Nedense kek kokusunun bana hissettirdigi budur!
Yiyenler kekimi cok begenir, yumusacık oldugunu söylerler. Bende, esimde kek sevdigimiz icin illaki her hafta evde kek olsun da yenir diye düsünürüm. Ama bu yaz Ankara sıcaklarının tavan yapmasıyla fırınla arama mesafe koymus, mecbur kalmadıkca kullanmaz olmustum kendisini. Gecenlerde aklıma geldi, evimizde kıs icin babamın kuruttugu kuru üzümler vardı, baktım epeyde varmıs. Bende bi kuru üzümlü kek yapayım bari dedim.. Ama bu sefer sade olmasın hadi bi fındıkta koyayım dedim, bu sayede ortaya Fındık Mantolu Kuru Üzümlü Kek'im cıktı..

Malzemeler:

  • 3 Yumurta
  • 1 Su Bardagı Toz Seker
  • 1/2 Su Bardagı Sıvıyag
  • 1 Su Bardagı Süt
  • Aldıgı Kadar Un
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilin
  • 1/2 Su Bardagı Kuru Üzüm
  • 1/2 Su Bardagı Kırılmıs Fındık

Hazırlanısı: Ben kek yapmaya öncelikle kalıbımı margarin ile yaglayarak baslarım. O hazır bir kenarda dursun diye düsünürüm hep :) Ardından yumurta ve sekerimizi mikser ile iyice köpürene kadar yaklasık 4-5 dakika cırpalım. Ardından süt ve yagını ekleyip 1-2 dakika daha mikserle cırpalım. Daha sonra mikseri bir kenara alıp, kekimize un, kabartma tozu ve vanilinimizi ekleyelim, şöyle bir kekimizi söndürmeden karıstıralım. Yıkanıp, kurulanmıs ve una bulanmıs kuru üzümümüzü ekleyip, azıcık karıstıralım. Kek hamurumuzu kalıba döküp, üzerine fındık kırıklarını dökelim. 185 derece fırında 45 dakika pisirelim.. Misss kokulu kekimiz hazır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...