Translate

21 Eylül 2012 Cuma

ALI NAZIK

Bugün Patlıcanı hep aynı sekilde yemekten sıkılanlar icin güzel bir tarif veriyorum...
Ben herzamanki gibi 2 kisilik porsiyon olcüsü ile yaptım, siz kisi sayısına göre arttırabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 4 Adet Patlıcan
  • 2 Su Bardagı Süzme Yogurt
  • 3-4 Dis Sarımsak
  • 150 - 200 gr Kıyma
  • 1/2 Yemek Kasıgı Salca
  • Tuz,Karabiber,Kimyon

Hazırlanısı: Öncelikle patlıcanlarımızı fırında közleyerek ise baslıyoruz. Tepsiye patlıcanlarınızı birkac yerinden delerek dizin ve fırınınızın en yüksek ayarında yumusayana kadar közleyin. Biraz soguduktan sonra soyup, ince ince kıyın. Diger yandan bir tavada kıymayı suyunu salıp cekene kadar iyice ezerek pisirin. Daha sonrasında yagınızı ve salçanızı ekleyip söyle bir kavurun. Baharatlarını ilave edip hazır hale getirin. Sarımsaklı yogurdumuzuda hazırladıktan sonra, patlıcanlarımızı eger sogumus ise ısıtıp sıcak hale getirelim (kıymamız icinde aynı durum gecerli sıcak olması lazım) patlıcanımızı yogurdumuz ile karıstrırıp tabaga koyalım üzerine kıymalı harcımızı dökelim, ben yanına domates ve maydonozla süsleyerek servis yaptım. Tırnak pide ile afiyetle yiyin, yanına baska hicbir yemege gerek kalmayan oldukca doyurucu bir yemek..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...