Translate

12 Kasım 2012 Pazartesi

ASYA USULÜ TAVUK

Aksama ne yapsam diye düsünürken, buzdolabındaki brokoli, havuc ve kırmızı biber dikkatimi cekti. Bu malzemelerle degisik bir yemek yapmak istedim, ortaya bu tarif cıktı. 15-20 dakika gibi kısa sürede hazırlanan bu yemegi esim ve ben cok begendik. Hafif, pratik ve lezzetli.. Ama beni nasıl servis yapmalıyım konusunda yemek tarifini uydurmam ve pisirmemden daha cok zaman alarak epey oyaladı! Eee madem adını asya usulü koydum, o zaman servisi de o usul olmalıydı!
Malzemeler:
2 Adet Tavuk Gögsü
1 Kuru Sogan
1 Havuc
1 Kırmızı Biber
1/3 Göbek Brokoli
1/3 Cay Bardagı Sıvıyag
1,5 Yemek Kasıgı Soya Sosu
Hazırlanısı:
Tavuk gögüslerini, havucları ve kırmızı biberleri jülyen seklinde (ince-cubuk) dogruyoruz. Soganları sacak stili kesiyoruz. Öncelikle (wok tavanız varsa bu yemek icin ideal) tavuklarımızı ısınmıs tavaya koyup, sularını bırakıp cekene kadar pisiriyoruz. Suları bitip, hafif dibini tutmaya basladıgı zaman, sıvıyagımızı ve soganlarımızı ekleyip tavayı sallıyoruz. (malzemeleri kasık vs kullanmadan karıstırıyoruz-hicbir malzeme dagılmamalı) Soganlar hafif yumusayınca havuc ve biberleri ekleyip 1-2 dk pisiriyoruz. (tavanın altı kontrollü sekilde yüksek ates olacak) Ardından brokolileride ekleyip, soya sosunu döküyoruz yüksek ateste arada sallayarak pisirmeye devam ediyoruz. Malzemeleri her ekleyisimizden sonra kapak kapatırsak buharda daha iyi yumusar sebzelerimiz. Dilerseniz bu andan sonra 1/3 cay bardagı su ekleyip sebzeleri daha cok yumusatabilirsiniz. Tam kararında buldugunuz an ocagın altını kapatın. Iste bu kadar pratik, ben yanına pirinc pilavı yaptım, cok yakıstı..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...