Translate

11 Kasım 2012 Pazar

KAYA KURABIYE (Perisan Kurabiye)


Sekline önem verilmeden yapıldıgı icin perisan , formu da kaya. Lezzetli, uzun süre dayanan, pratik bir kurabiye. Bu kurabiyeyi Sadiye Teyzemden ögrendik, severek yaptıgımız bir tarif oldu, her yapısımda onu hatırlartır bana.
Haftasonları illaki esim icin haftaicine hazır olsun diye hamurisi birseyler hazırlıyorum. Kendisi devamlı dısarıda is yapıyor, tüm gün arac icinde, durupta ögle yemegi yemesi gibi de bir lüksü vakit acısından olmuyor. Onun icin hergün sandvic yapmamın yanısıra, gün icerisinde yemesi icin de bu tarz seyleri muhakkak hazır ediyorum.
Aslında dün yapmayı düsündüm bu kurabiyeyi, ama ögleden sonra hafif bir bogaz agrım basladı, kendimde o hali bulamadım. Hemen sıcak seyler icmeye basladım, boynuma da ısıtıp ısıtıp bir tülbent sardım. Sabaha daha iyi uyandım. Benim ask kocacım meger benden önce uyanmıs, benim icin portakal, limon, zencefil ve bal almıs. Hemen bir portakal suyu hazırladı bana, ardından da bizim her kıs hazırlayıp buzdolabında depoladıgımız ve sık sık ictigimiz zencefilli karısımımızı basladı yapmaya. Bunun icin 3 parca zencefili soyup, güzelce yıkadıktan sonra rondo sayesinde incecik kıydı, bir kavanoza koyup üzerine 2 adet limon sıktı ve yeterince bal ilavesiyle (yaklasık 1/2 cay bardagı) güzelce karıstırıp gün icerisinde icmem icin hazır etti..
Hazırlanması; 1 fincan sıcak su icerisine 1 tatlı kasıgına yakın karısımdan koyarak, güzelce karıstırıp sıcak sıcak iciyoruz. (ama dikkat gün icerisinde zencefili 3-4 gr'dan fazla tüketmemek gerekli) Buzdolabında birkac ay saklayabilir, ara ara sizde icebilirsiniz.. Güzel bir tarif!
Daha bitmedi bi de benim canım kocacım hasta oldum diye bana bu güzelligi almıs, hemen salonumuzda ona bir yer actım. Coook tatlı orkidem de, esim de..
Güne güzel baslamamı saglayan esime bende artık kurabiye yapmalıyım :)
Malzemeler:
1 paket margarin
1/3 cay bardagı sıvıyag
1 yumurta
1/2 su bardagı toz seker
Aldıgı kadar un
Kabartma tozu
Vanilin
1/2 su bardagı kuru üzüm
1/2 su bardagı kuru kayısı (ufak dogranmıs)
1/2 su bardagı ceviz ici
Hazırlanısı: Yumurta, seker ve sıvıyag güzelce karıstırılır.
Ardından margarin eklenerek özlesne kadar karıstırılır. Un, kabartma tozu ve vanilin eklenerek iyice yogrulur. Hamur kulak memesi kıvamında olacak. En son kuru üzüm, kuru kayısı ve cevizde eklenerek son kez harmanlanır. Yaglı kagıt serili tepsi icerisine kasık yardımı ile hamurdan parca alınarak sekil verilmeden dizilir. 200 derece fırında kızarana kadar pisirilir. Ben pudra sekeri ile servis yapıyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...