Translate

6 Kasım 2012 Salı

KÖFTE & PATATES

Büyügünden, kücügüne herkes bayılır Köfte&Patates ikilisine, hele ki erkekler! Esime ne zaman "Yarına ne yemek istersin?" diye sordugumda verdigi yegane cevap "Patates Kızartması"' olur. Bende ayda 1 kere olmak üzere sadece yagda patates kızartırım. Pratik ve saglıklı yolunu uygulamak varken ne gerek var yag kokusunu, derdini cekmeye! Buzlugumda her zaman köftem mevcuttur, ikisini bir arada atıyorum fırına 30 - 35 dk'da hazır. Daha hafif, daha saglıklı.. Yanınada sebze ızgara yapıyorum, oldu bitti iste, afiyetle yiyoruz..

Malzemeler:
  • Dilediginiz kadar köfte 
  • Dilediginiz kadar patates (ben 6 adet patates kullandım)
  • Yag
  • Tuz
  • Salca
Sebze Izgara Icin:
  • Sogan (1 adet)
  • Biber (2 adet)
  • Domates (1 adet)
Hazırlanısı: Patatesler kızartmalık sekilde (parmak) dogranır, 1/3 cay bardagı sıvıyag, 1 tatlı kasıgı salca ve yeterince tuz ile genisce bir kap icerisinde harmanlanır. Yaglı kagıt serilmis tepsiye yayılır. Baska bir tepsi de yaglı kagıt ile kaplanarak köfteler ve sebzeler icin hazırlanır. Sogan 4'e, domatesler 2'ye bölünür,biberlere bir kac cizik atılarak tepsiye köfteler ile beraber dizilir. 250 derece ısıda sıcak fırına alt üst 2 kat tepsi yerlestirilir. Ara ara kontrol edilerek, patatesler kızarıncaya kadar pisirilir. (sebzeler ve köfteler patatesten önce hazırsa alınır) Ben köfteleri cok kızarmıs sevdigim icin patateslerle aynı zamanda alıyorum.
Iste bu kadar, ben servisi kızarmıs ekmek ve ayran ile yaptım..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...