Translate

13 Kasım 2012 Salı

MIDYE BÖREK

Görüntüsüne bayılıp, her zaman yaptıgımız yufka böreklerinden farklı oldugunu düsünüp denedigim ve cok begendigim güzel bir tarife sahip oldum. Sanki cok ugrasılmıs, ya da kat kat acılmıs gibi duruyor. Midye böregin, pogaca ve serbetli tatlı versiyonunu biliyordum önceden, ama yufkadan börek olarak yapıldıgını ögrenince hemen kolları sıvayıp, basladım yapmaya! Sekline hayran kalmamın yanı sıra, cıtır cıtır ve cok lezzetli bir börek oldu. Ben peynirli yaptım, sebzeli, kıymalı ya da patatesli olarak ta yapabilirsiniz. (patatesli böregi peynirliye tercih ettigim icin bir dahaki sefere patatesli yapacagım)
Malzemeler:
1/2 kg yufka
1 kase su
1 cay bardagı sıvıyag
200 gr beyaz peynir
1/4 demet maydonoz
Hazırlanısı:
Yufkamızı zemine serip 4'e bölerek yapıma baslıyoruz. Parcalardan her birini su ve yag karısımı ile güzelce ıslatıyoruz. Sivri ucunu büzerek alta kadar iniyoruz. Sol kanadı yukarı dogru toparlıyoruz. Sag kanadı da aynı sekilde sol kanadın üstüne binecek sekilde toparlıyoruz. Harcımızı koyuyoruz. Bir kat üst taraftan katlıyoruz. Bir katta alt taraftan katlıyoruz. Tüm yufkalara aynı islemi uyguladıktan sonra böreklerimizi yaglı kagıt serili tepsiye dizip, üzerlerine kalan su ve yag karısımı sürüyoruz 200 derece iyice ısınmıs fırında iste böyle kızarana kadar pisiriyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...