Translate

1 Kasım 2012 Perşembe

SÜTLAC


SÜTLAC, sütlü tatlıların güzellerinden.. Kıvamı, sekeri tam kararında olmalı. Evlendikten bu yana sık sık yapıyorum, o kadar cok tarif denedim ki, ya cıvık, ya cok katı oldu! Kime sorsam tam ölcüsü yok, göz kararı yapıyorum diyor. Haa ölcüye uydurup tarif edende var ama ne hikmetse tam olmuyor. Kendimi adadım bu sütlac olayına, artık baktım ki tarifle olacak is degil bu, bende o tariflerden esinlenerek kendime bir tarif yarattım. Benim icin basarılı bir tarif, sekeri - kıvamı tam damak tadıma göre, hele birde icinde mis,mis - tatlı, tatlı kokan bir sırrım var (ki su an sır olmaktan cıkıyor) yiyenler cok begeniyor, kimse ne oldugunu bulamıyor! Eee o zaman Sütlac seni yendim :)




Malzemeler:
8 su bardagı süt (1 bardak 200 ml)
1 cay bardagı pirinc (ajda modeli)
1+1/4 su bardagı toz seker
1.5 su bardagı su
2 yemek kasıgı nisasta

* SIRRIM 1/2 paket Dr Oetker Gourmet Vanilin

Tencere icerisine sütümüzü alıp, orta ateste kaynatmaya baslıyoruz. Ayrı bir tencere icerisinde pirinc ve suyu pirincler suyunu cekip, yumusayana kadar haslıyoruz. Pirincler tüm suyu cekip, hazır olunca kaynamıs sütün icine alıyoruz. Biraz daha kaynatıp, icerisine toz sekerimizi ilave ediyoruz, sekeri eritip, bir tasım daha kaynattıktan sonra, nisastamızı bir kapta az su ilavesi ile acarak, sütlacımıza katıyoruz, kıvamı tam istedigimiz gibi olunca, vanilinin katıp, karıstırıp, altını kapatıyoruz. Güzelce karıstırıp, kaplarımıza esit oranda paylastırıyoruz. Soguduktan sonra buzdolabında saklıyoruz. Servis yaparkende tarcın, fındık, hindistan cevizi kullanabilirsiniz..
Ben cömlek kap kullanıyorum, 2 büyük, 5 ufak, toplamda 7 kap dolduruyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...