Translate

23 Kasım 2012 Cuma

UN HELVASI

Cook severim, irmik helvası mı, un helvası mı? benim icin un helvasının yeri ayrı. Arada sırada burnuma kokusu gelir, bir yerde koktugu yoktur da, benim canım ister sanırım ve bunu hep helvaya yorarım.  Bir türlü yapmaya fırsat bulamadım, malum yogunluktan! Epeydir bir yapsam da yesek diyordum, sonunda bir fırsatını yarattım ve hemen kavurdum. Ilk sıcagı cıkınca ılık ılık yedim. Yaparken de anneannemi andım, onun yaptıgı helvanın üstüne tanımam, ben de güzel yaparım ama onun ki bambaska! Ben biraz fazla kavrulmus severim, anneannem daha koyu renkli yapar. Ya bu renkte (karamel rengi) olmalı, ya da anneannemin yaptıgı gibi daha esmer..
Gelelim tarifine.. Hep gıcık olmusumdur göz kararı lafına ama ben un helvasını göz kararı yaparım, ama sizin icin bu sefer yaparken ölcülendirdim..
Malzemeler:
  • 1 Paket Margarin 
  • 2,5 Su Bardagı Un
  • 2,5 Su Bardagı Su
  • 2 Su Bardagı Seker
  • Tercihe göre Dolmalık Fıstık ya da ceviz ici (ben kullanmadım)
Hazırlanısı: Tencere icerisinde margarini eritiyoruz, üzerine un ilave ederek orta ateste devamlı kavuruyoruz (kokusunun iyice cıkması gerekli) Ayrı bir kap icerisinde 1,5 su bardagı toz sekerimizi suda güzelce eritiyoruz.(1/2 bardagını ayırıyoruz) Kavrulmus unumuzu serbetle bulusturup, topaklanma olmayacak sekilde iyice karıstırıp, serbetini yediriyoruz. Tüm serbetini cekip, kıvam alınca 1/2 bardak ayırmıs oldugumuz toz sekerimizi helvamıza döküp, biraz daha karıstırıp ocagın altını kapatıyoruz. Iste bu kadar pratik..  (Artanını ısıtıp yemeyi deneyin, anneannem öyle yapar cok lezzetli olur, benden söylemesi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...