Translate

20 Şubat 2013 Çarşamba

BABAM ICIN DOGUM GÜNÜ PASTASI

Blogum kuruldugundan bu yana ilk dogum günü pastası babamın ki oldu. Kışa denk geldigi icin Tramisu yapmaya karar verdim. Pratik ve hafif bir pasta oldugu kanısındayım. Hazır pandispanyadan hoslanmıyorum. Sadece onu süsleyerek pasta yapmak tam anlamıyla pasta yapmak olmuyor kanımca. Hııı bu arada hazır ürünlerle pasta yapanları kınıyorum gibi bir fikir cıkmasın bu ifademden, ben sadece herseyi ile bana ait birseyi ortaya koymayı daha degerli buluyorum o kadar... Tarif asagıda buyrun bakalım..
Malzemeler:
Pandispanya Icin:
3 adet yumurta
1 su bardagı toz seker
1/2 su bardagı sıvıyag
1 su bardagı süt
Aldıgı kadar un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
4 kasık dolusu kakao
Kreması Icin:
2 su bardagı süt
1 yumurta
3 kasık toz seker
3 kasık un
1 paket labne (Yörsan -200 gr)
Pandispanyayı Islatmak ıcin:
1 bardak sıcak su
1 kasık Nescafe
2 adet kesme seker
Hazırlanısı: Öncelikle kelepceli kek kalıbınızı zemini ebadında yaglı kagıt ile kaplayın. Yanlardan kagıt yükselmemeli sadece taban ebadında olmalı. Kek malzemelerimizi her zamanki tarif ve sıralamam dogrultusunda hazırlayalım. Yani öncelikle yumurta ve seker, ardından sıvılar, ardından kuru malzemeler. 180-185 derece ısılı fırında 40 dakika pisirelim. Soguyunca kalıptan cıkaralım. Bu arada muhallebimiz icin tenceremize süt, seker, un ve yumurtamızı alıp orta ateste devamlı karıstırarak kıvam almasını saglayalım. Ocaktan indirip biraz soguyunca karıstırıp labne peynirini ekleyip iyice yedirelim. Pandispanyamızı 2 yada 3 parcaya ayırarak alt katı esit oranda nescafe ile ıslatalım, esit oranda ayarladıgımız muhallebisini sürelim. Diger katlara da aynı islemi uygulayalım. Buzdolabında servis edene kadar dinlendirelim. Servis yapmadan önce kakao ile süsleyelim. Bu kadar iste..  Ben üzerini kakao ile süslemeden önce kendime kartonlardan hazırlamıs oldugum harf sablonlarımı koydum. Ardından kakao serptim ve sablonları kaldırdım. Bu vesile ile tekrardan Mutlu Yıllar Baba, Allah seni basımızdan eksik etmesin..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...