Translate

29 Mart 2013 Cuma

IYIKI DOGDU & IYIKI BANA ES OLDU KOCACIGIM

Ask kocacıgımın dogum günü bugün! Ona ellerimle dogum günü pastası hazırladım..
Sevdiklerime dogum günlerinde pasta yapmak benim vazifem oldu artık. Severek - mutlu olarak yapıyorum  bu isi.. Evlenmeden öncede yapardım pasta, ama bu kadar görev edinmemistim. Simdi, iki aileninde; yani kız tarafı ve erkek tarafı 1.göbek =) aile bireylerine pasta yapmak benim isim.. Dogum günleri geldikce yaptıgım pastaları burada sizlerle paylasacagım.. Hazır yas pastayı artık biz sevmiyoruz, agır oluyor, yedikten sonra mideyi yakıyor. Ne kadar kaliteli ve iyi malzemelerle hazırlanmıs yerden alsakta pastalarımızı evde yapılan gibi olmuyor.. Hıııı evde yapılan da hazır gibi olmuyor, o da ayrı konu. Onların tabii ki sırları var =) Ama biz benim pastalarımı yiyoruz ve el emegi ile düsünülerek yapılmıs bir pasta bence pahalı bir hediyeden cok daha kıymetli!! Esimin pastası benim cok hosuma gitti (tabii ki begenirsin sonucta sen yaptın) Umarım sizlerde begenir, sevdiklerinize yaparak güzel günlerde afiyetle yersiniz..
Malzemeler:
Pandispanya Icin:
3 Adet Yumurta
1 Su bardagı Toz Seker
1/2 Su Bardagı Sıvıyag (ben mısırözü kullanıyorum)
1 Su Bardagı Süt
Aldıgı Kadar Un
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilin
1/2 Su Bardagı Hindistan Cevizi
Pasta Kreması Icin:
4 Su Bardagı Süt
5 Yemek Kasıgı Nisasta
7 Yemek Kasıgı Toz Seker (dolu dolu)
1/2 Tablet Damla Sakızı
Pandispanyayı Islatmak Icin:
1 Su Bardagı Süt
1 Yemek  Kasıgı Toz Seker
Süsleme Icin:
Cilek
Hindistan Cevizi
Ust Jel Icin:
Bal
Su
Hazırlanısı: Ilk önce pandispanyamızı hazırlayıp sogutmamız lazım ki parcalanmadan kesilsin. Mümkünse 1 gün önceden hazır etmek daha pratik oluyor (ben öyle yapıyorum) Pandispanya hamuru benim klasik kek tarifim. 3 yumurta ve seker mikser ile iyice kar gibi olana kadar cırpılır. Ardından yag ve süt eklenerek biraz daha cırpılır. Kuru malzemeler eklenerek bu sefer mikser degilde tel cırpıcı ile cırpılarak, kelepceli kek kalıbının zeminine yaglı kagıt serilip, hicbir sekilde kalıbın yanlarını yaglamadan 180 derece ısılı fırında pisirilir. (kürdan testi ile kontrol edilir)
Ben kalp formunda yapmak istedigim icin öncelikle kendime yaglı kagıttan kalp formu yaptım. (kalp seklinde kalıpları sevmiyorum ya cok sıg ve büyük-ya da ufak ve derin oluyor) Pandispanyayı kesip, ikiye ayırdım ve üst yüzünü biraz kesip düzlestirdim (kabardıgı icin)
Ben pasta yaparken bütün malzemelerimi yanıma hazır ediyorum ki, bir daha vakit kaybı yasamadan tıkır tıkır 10 dakikada pastamı hazır ediyorum.
Bunun icin kremamı tüm malzemelerimi ekleyip ocakta muhallebi kıvamı alana kadar pisiriyorum. Altını kapatınca baska kaba alıp ara ara karıstırarak sogutuyorum ve kabuk baglamamasını saglıyorum. Cileklerimin yarısını küp küp dograyıp pudra sekeri ile bir kapta karıstırıyorum (ic kremaya bu sekilde koymak her dilime ideal cilek oranı saglıyor)
Üst yüze koyacagım cileklerimi ikiye kesiyorum.
Süt ve sekerimi iyice seker eriyene kadar bir bardak icinde hazırlıyorum.
Eeee sıra geldi artık hazırlamaya, hadi bakalım!
Pandispanyamızın üst kısmı alta gelmeli ki, her zaman taban kısmı dümdüz pürüzsüz olur ve bu yüz üst kata konmalıdır. Tabaga alınan pandispanya sekerli sütün yarısı ile ıslatılır.
Kremanın yarısından biraz fazlası ufak dogranmıs cilekler ile karıstırılır ve bu harc ilk kata yayılır (krema, pastanın kenarına cok gelmemeli ki üst kata konan kek basınca yanlardan tasmasın)
2. son katta konulur ve sekerli sütle ıslatılır. Sade krema güzelce üst yüzeye ve yanlara sürülür.
Sıra geldi cilekler ile dilediginiz sekilde süslemeye..
Ve en son meyvelerin kararmaması icin bal ve soguk su karıstırılarak parlatıcı hazırlanır. Cileklerin üstüne sürülür.(bitkisel jelde kullanabilirsiniz dilerseniz)
Yanlara hindistan cevizi ile mantolama yapılarak buzdolabında en az 3-4 saat bekletilir...
Afiyetler olsun ve biricik esimin 32. yas günü kutlu olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...