Translate

27 Mart 2013 Çarşamba

PATATESLI MUSKA BÖREGI

Annem kücüklügümüzde cok sık sigara böregi ve muska böregi yapardı bize. O zamanlar illaki yagda kızartırdık. Evi saran o koku tarif edilemez sekilde acıktırırdı insanı.. Ama artık kızartma hem saglıksız, hem de zahmetli geliyor bizlere. Tabii bazı yemeklerde kızartma olmadan o lezzeti yakalayamıyoruz o ayrı konu! Ama bu börek öyle degil, yufka böregi oldugu tahmin edilemez sekilde cıtır cıtır ve lezzetli oluyor. Ayrıca yagda kızartmadan fırında pisirerek o lezzeti yakalıyorum.
Malzemeler:
1/2 kg Yufka (3 Adet)
2 Adet Haslanmıs Patates
Tuz, Karabiber, Kırmızıbiber, Kuru Nane
Sıvıyag
Su (yaga göre daha fazla oranda)
Hazırlanısı:
Öncelikle ic harcımızı hazırlayarak baslayalım ise. Haslanmıs patateslerimizi soyup, ezelim. Baharatlarını ekleyip iyice ezerek harmanlayalım. Püre kıvamında harcımız olsun. Yufkalarımızı üst üste gelecek sekilde zemine yayalım ve 4 parmak kalınlıgında uzunlamasına keselim. Her bir parcayı sıvıyag ve su karısımı ile ıslatalım ve harcımızı bir kösesine yayalım (bolca olsun ki lezzetli olsun) muska seklinde katlaya katlaya saralım. Tüm yufkalara aynı islemi uyguladıktan sonra tepsimize dizip su ve sıvıyag karısımı ile üstlerini ıslatalım 200 derece ısılı fırında kızarana kadar pisirelim, ilk sıcagı cıkınca servise hazırdır.
(Ben bu tarz börekleri önceden hazırlayıp deep freezde muhafaza ediyorum, canımız istediginde cıkarıp pisiriyorum. Bu sefer; kahvaltıya ne hazırlasam diye düsünürken aklıma geldi ve esimi börek kokusu ile uyandırdım)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...