Translate

12 Mayıs 2013 Pazar

MISIR EKMEGI

Tüm Annelerin Anneler Günü Kutlu Olsun..
Ve son derece lezzetli Mısır Ekmegi! Denemek isteyenler ya da daha önce benim gibi tadıp ta begenmemis olanların fikrini degistirecek harika bir tarif.. Benim icin mısır ekmegi agır, fazlasıyla sarı, hamsi kokulu, son derece ufalanan, yemekte ve yutmakta zorlanılan yavan bir ekmekti! Ama bu tarifle kıvamı, lezzeti tam damak tadıma göre oldu. Ekmek olarak yemegin yanında yemenin yanı sıra, tuzlu kek olarakta cayın yanına ikram edebileceginiz farklı bir tarif. Bence muhakkak deneyin.
Malzemeler:
3 su bardagı mısır unu (600 ml)
1,5 su bardagı süt (300 ml)
1/2 su bardagı tereyagı (150 ml) (yarı yarıya sızma zeytinyagı ilavesi yaptım)
1 tatlı kasıgı tuz
1 paket kabartma tozu
100 gr beyaz peynir
Hazırlanısı:
Derince bir kaba mısır unu, tuz, yag ve sütü ekleyip tahta bir kasıkla karıstırın. Kabartma tozunu ekleyin (kekten daha yogun kıvamda oluyor). Yaglanmıs kabınıza döküp, 180 derece ısılı sıcak fırında 45 dakika pisirin.. (ben bu sefer tart kalıbında yaptım, baton kek kalıbında da en kısa zamanda yapacagım) Evi saran harika kokunun cazibesine dayanıpta bekleyebilirseniz, ilk sıcagı cıkınca servis yapın..
Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...