Translate

3 Ocak 2014 Cuma

EV YAPIMI CIKOLATA KAPLI PORTAKAL DRAJE

2013 tatlı bir tarifle kapanmısken 2014 de tatlı bir tarifle acılmalı dimi.. Drajeye bayılıyorum ve en sevdigim portakallı olan. Bu lezzette favorim kesinlikle Kahve Dünyası. Bitter cikolata kaplı harika kokulu portakal drajeyi onlardan iyi yapanı görmedim. Ama birde bu konuda öyle bir mevzu var ki! Gıcık oluyorum portakal drajenin bu kadar pahalı olmasına. Altı üstü cikolata ve portakal kabugu degil mi!! Az miktar yüksek fiyat politikasının esiri olmayıp cok miktar az fiyat dedim ve evde yaptım. Zaten gecen yıllarda portakal sekerlemesi yapıp kek, pasta ve truff cikolatalarımda kullanıyordum. Aklıma cikolataya bulayıp yemek ne hikmetse gelmemisti. Cünkü onu kullanım alanım zaten vardı ve miktarı anca yetiyordu :) Eee yine kıs ayındayız ve bol bol tükettigimiz portakal kabuklarını hem degerlendirelim hem de gönlümüzce yiyip, ikram edip, ayrıca mini hediyelikler yapalım. Ben bu düsünce ile koyuldum ise. Sonuc tek kelime ile iste bu oldu :)
Drajeyi yapma fikrime esim; ne ugrasıyorsun hazır alsana sevdiginden diyordu ama eve gelip bu lezzeti kahvesinin yanında hazır ikram olarak bulunca bilemiyorum kac tane yedi :) Simdi her kahvenin yanında varmı onlardan diyor :)
Ben seviyorum ev yapımı olabilecek herseyi denemeye, hem de evde herseyin yapılabilecegini ispat etmeye...
Malzemeler:
3 adet Portakal kabugu
Su
Toz Seker
2 paket 80 gr bitter cikolata
Hazırlanısı:
Portakalımızı bildigimiz usul soyalım, yani 1 portakaldan 5 dilim kabuk cıkaralım. Bu kabuklarını ince dilimler halinde kesip, beyaz kısımlarını atalım, üstünü örtecek kadar su ile tencereye alıp 3 su kaynatıp her seferinde suyunu degistirelim. Son suyu daha diger iki sefere göre daha az koyup ve tadınca yeterli gelen seker miktarı ile bir tasım daha pisirelim ve kabukları yaglı kagıt kaplı tepsi icerisine tek tek dizip 1 gün kurutalım. Ardından 2 paket bitter cikolatayı benmari usulü eritip portakal kabuklarını kürdan yardımı ile bu sosa bulayıp yaglı kagıt üzerine dizip 1 gün buzdolabında beklettim.. Iste bu kadar pratik ve coook lezzetli el yapımı drajelerimiz hazır.
Lütfen buzdolabında kapalı kutuda muhafaza edin.. Tabii cok kısa bir süre buzdolabına misafir olacak :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...