Translate

6 Mayıs 2014 Salı

LAZANYA

Kac kere yaptım ama bir türlü yayınlayamadım bu güzelim lezzeti. Her seferinde ya foto cekmeyi unuttum, ya yazmaya fırsat bulamadım bir türlü olmadı kısacası. Ama bugün; yapmayanların pisman olacagı, daha önce tatmayanların cok sey kacırdıgı bu güzel İtalyan yemeginin tarifini kendi damak tadıma göre veriyor ve en kısa sürede uygulayarak yemenizi tavsiye ediyorum. Daha sonraları tekrar tekrar yapacagınıza simdiden garanti verebilirim.
Hepimizin evinde mevcut olan malzemeler biraraya geldimi ve 1 paket Lazanya hamuru sadece alındımı! Yemegimiz hazır...
Malzemeler:
1 paket Barilla Lazanya (Paket icinden 12 yaprak kullandım)
600 gr kıyma
1 adet kurusogan
6 adet mantar
1 adet kırmızı biber
2 adet yesil biber
1 adet havuc
2 adet domates
3 kasık sıvıyag
1 kasık salca
Tuz, Karabiber,Kırmızıbiber
Besamel Sos İcin:
3 kasık tereyag
4 kasık un
4 bardak süt
Tuz ve Karabiber
Üzeri İcin:
1 kase kasar peynir rendesi
Hazırlanısı:
Öncelikle tüm malzemelerimiz uygulama icin hazır olursa cok kısa sürede, mutfagımızı tertemiz bırakarak yemegi yapmamız garanti diye baslamak istiyorum. Ben öncelikle soganımı yemeklik küp küp dogruyorum, bir kenara alıyorum. Mantarlarımı iyice yıkadıktan sonra ince ince kıyıp onuda kenara alıyorum. Biberlerimin cekirdeklerini cıkarıp ortadan ikiye keserek ince dilimler halinde dogruyorum. Haucumu ve domateslerimi rendeliyorum. Simdi sadece harcı hazırlama ve besameli yapma islemi kaldı. Kıymamızı genis bir tava icerisinde yüksek ateste karıstırarak suyunu saldırıp cekmesini saglıyoruz. Ardından icerisine mantarımı ekleyip kontrollü ateste onunda suyunu saldırıp cektiriyoruz. Yag ve soganımızı ekleyip sotelemeye baslıyoruz. Ardından biberlerimizi ve havuc rendemizi de ilave ederek kavuruyoruz. Salcasını, domates rendesini ve baharatlarını da koyarak biraz daha soteledikten sonra harcımız hazır... Simdi sırada besamel sosu hazırlamak var, bunun icin derin bir tencere icine yagımızı alıp erittikten sonra unumuzu ilave ederek, kokusu cıkana kadar kavuruyoruz. Sütünü ilave edip kıvam alana kadar pisiriyoruz. Tuz ve karabiber ile tatlandırıp altını kapatıyoruz. Simdi en zevkli kısımdayız.. Ben 3 katlı yapıyorum, harcınızı yettirecek sekilde ona göre ayarlama yapalım.. Büyük bir borcam icine kıymalı harctan heryerine gelecek sekilde biraz koyuyoruz, besamel sosuda kıymalı harcın üzerine dökerek lazanya hamurumuzu malzemelerin üzerini örtüp borcamı dolduracak sekilde koyuyoruz. (her katta 4 adet lazanya hamuru kullandım) Yine aynı islem sırası ile kıymalı harcı yayıp, besamel sos döküp lazanya hamurumuzu koyuyoruz. Tekrar aynı islemi uygulayıp, toplamda 12 yaprak lazanyayı kullanmıs oluyoruz. Simdi biraz kıymalı harc ve biraz besamel sosumuz mevcut olmalı ki; son lazanya hamurumuz üzerine kıymalı harcımızı yayıp, besamel sosumuzu dökelim. Hemen pisirecekseniz kasar rendemizi de üzerine dökerek 200 derece ısılı fırında üzeri kızarana kadar pisiriyoruz. Ama daha sonra pisireceksek iyice soguyunca üzerini strec film ile kaplayarak buzdolabında muhafaza ediyoruz ve pisirme vaktinde kasar peynir rendesini üzerine ilave ediyoruz. Ben bu sekilde hazırlayıp 1 gece buzdolabında tutup ertesi gün pisiriyorum. Lezzetler birbirine iyice gectigi icin tadı cok daha güzel oluyor...
Yanına böyle güzel yesil bir salata ideal tamamlayıcı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...