Translate

27 Haziran 2014 Cuma

KAHVALTILIK BİBERLİ DOMATES

Sıcak zamanlarda kızartma yapmakta tam bir cehennem sıcagı yaratıyor mutfak mahallinde :) keza fırın calısması da.. O yüzden bu ara sıcakların ve daha hafif seyler yeme isteginin vesilesiyle pratik seylere yönelmis durumdayız. Ama esimin kokusunu alıpta canının istedigi seyleri yapmadan da olmuyor. Bu da o yüzden yapılan bir tarif.. Hepiniz bilirsiniz eminim.. Kahvaltı, aksam yemegi ya da sahurda yiyebileceginiz Biberli Domates bugünkü tarifim!
Malzemeler:
6-7 adet köy biberi
4 adet iri olgun domates
3 dis sarımsak
2 kasık sıvıyag
Tuz, karabiber
Hazırlanısı:
Biberlerimizin cekirdeklerini cıkarıp irice dogruyoruz. Derin bir tava icerisine 2 kasık sıvıyag ve biberleri alıp orta ateste biberler yumusayıp - hafif kızarana kadar pisiriyoruz. Ardından ortadan ikiye kesilip ince ince dilimler halinde dogradıgımız domates ve ince ince kıydıgımız sarımsakları da ekleyip, tuz ve karabiber ile tatlandırıp domatesler yumusayıp her tat birbirine gecene kadar yaklasık 10-15 dakika pisiriyoruz.
(Ben yanına fırında patateste yaptım.. Bunun icin patatesleri soyup yıkadıktan sonra ufak parcalar halinde dogradım, 1 kasık sıvıyag ve tuz ile tatlandırıp 250 derece ısılı fırında 15-20 dakika kızarana kadar pisirdim. Servisi altta patates üstte biberli domates olacak sekilde yaptım.. Yanına taze ekmek ve cay cok yakısıyor..)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...