Translate

17 Haziran 2014 Salı

KUZU ÇORBASI

Kuzu çorbası benim ev sevdigim corbalardan. Bilinen bi corba degil. Adının kuzu olması icine konulan kuzu eti ve suyundan geliyor ama ben kuzu etini ve corbada et suyu-tavuk suyu sevmedigimden bana özel yapılan, onlar katılmadan hazırlanan halini icerim hep. Nedense evde yapıp denemedim hic. Aile yemekerinde iciyorum diye sanırım. Ama degisik corba arayıslarına girince aklıma geldi. Göz kararı ölcülerle alınan tarifi ölcülendirdim ve yaptım. Sonuc cook güzel. Hatta hep ictigimden de güzel :)) Bundan böyle yapmaya devam..
Malzemeler:
1/3 bag yesil sogan(sadece yesil kısımları)
1/6 demet taze nane (sadece yaprakları)
1 kasık tereyag
1 tatlı kasıgı salca
1 kase yogurt
1 kasık dolusu un
1 adet et bulyon
5 bardak su
Tuz
Hazırlanısı:
Yesil soganları ve nane yapraklarını ince sekilde dogruyoruz. Öncelikle tereyag ve yesil soganları tencereye alıp güzelce kavuruyoruz yaklasık 3-4 dakika ardından salca ve naneyi ekleyip biraz daha kavuruyoruz. Suyunu ve bulyonu ekleyip soganlar iyice pisene kadar ocakta tutuyoruz. Soganlar güzelce yumusayınca bir kase icinde yogurt ve unu iyice cırpıyoruz. Corbanın suyundan alıp yogurda ekleyerek iyice cırpıyoruz ve corbaya devamlı karıstırarak ekliyoruz. Aynı yönde iyice kaynayana kadar sürekli karıstırıyoruz. Kesilmemesi icin. Kaynayınca altını kapatıp biraz soguyunca tuzunu ilave ediyoruz.
Afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...