Translate

26 Ekim 2014 Pazar

IZGARA BONFİLE/PİRZOLA

Bonfile, biftek gibi etleri kurutmadan tadında pisirmek ustalık istiyor. Dönemin en meshur lezzetlerinden biri de kasap restaurantlar. Israrla etin icinin kırmızı ve ıslak olmasının saglıklı oldugundan bahsediliyor. Türk damak tadına aykırı olan bu tarz özellikle Fransada tapılan ve olmazsa olmaz olan. Ama bize islemiyor (belli kesim artık kabullenmis durumda ama ben asla!!)
Et kırmızı olup da kesince icinden kan gibi suyun cıkması tahammül edemedigim birsey.

Kırmızı et hepimizin bildigi gibi 3 sekilde pisiriliyor:

  • Rare (az pismis)
  • Medium (orta pismis)
  • Well Done (iyi pismis)

Yurtdısında ya da Türkiyedeki yabancı restaurantlarda Well Done bana göre yine Well Done degil :)
Bana göre Well Done  hani evde annemizin pisirdigi gibi; hic pembe olmayan, ama hic de kurumayan et Well Done ya :) Bende öyle yapıyorum. Bu tarifimde öyle. Et iyi marine olup dinlendimi, pisirecegimiz tavada iyi oldumu sonuc evde de Wel Done yani:)
Hadi bakalım, yine pratik ve lezzetli bir yemek nasıl yapılır görelim..

Malzemeler:
Kisi sayısına göre bonfile ya da pirzola
Marinesi Icin:
1/3 bardak süt
2 kasık sıvıyag
Tuz
Karabiber
Kekik
Kırmızı Biber / Pul Biber
Hazırlanısı:
Etlerimiz 1 gece önceden marinesi icinde buzdolabında kapalı olarak beklesin. Yapacagımız zaman tavamızı güzelce ısıtalım, etlerimizi marinesinden cıkarıp direk tavamıza alalım. Kontrollü olarak önce bir yüzünü ardından diger yüzünü de pisirelim. Iste bu kadar.. Yanına spaghetti cok yakısıyor. Nasıl diliyorsanız ve seviyorsanız o sekilde yapın. Ben yanına spaghetti, sebze sote ve göbek salata yaptım..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...