Translate

4 Kasım 2014 Salı

SİİRT PASTASI

Siirtte tek yapılan yöresel kurabiye, orda pasta deniliyor. Benim cok sevdigim bu güzelim kurabiyeyi hep annemde yedigim icin bugüne kadar hic yapmamıstım. Bu sefer kendim yapsam deyip ise koyuldum sonuc tabiikide güzellll....
Malzemeler:
1 paket margarinin 3/4'ü (oda ısısında yumusamıs)
1/2 bardak sıvıyag
2 adet yumurta (birinin beyazını ayırıyoruz)
2 kasık yogurt
1 su bardağı toz şeker
1 cay kasıgı dolusu karbonat
1 paket vanilin
Aldıgı kadar un
Hazırlanısı:
Derin bir kap icinde vanilin ve karbonatı harmanlıyoruz. Üzerine yumurta, yogurt ve yagları ilave edip iyice mıncıklayarak birbirine gecmesini saglıyoruz. Unu kontrollü olarak ilave edip ele yapısmayan klasik bir kurabiye hamuru kıvamına gelene kadar yoguruyoruz. Yaglanmıs tepsi icine mandalina boyutunda koparıp yuvarladıgımız ve avucumuzda bastırarak düzlestirdigimiz kurabiyelerimizi yanyana birbirine degecek sekilde diziyoruz. Hafif ısınmıs 180-190 derece ısılı fırında pembelesene kadar (15-20 dk) pisiriyoruz (cok fazla kızarmamalı) Benim fırınım sagolsun (maasallah) arkasından atlı kovalar gibi pisirdigi icin hemencecik yaptı, bu kadar bile kızarmasın :)

2 yorum:

  1. En lezzetli pasta , En kısa zamanda senin elinden yemek isteriz...

    YanıtlaSil
  2. Aynı fikirdeyim Canım benim, ne zaman istersen :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...