Translate

21 Kasım 2014 Cuma

ŞİPŞAK İRMİK HELVASI

Benimle yaşam zor. Bu tatlı krizleri bana bişey yapmıyor da 
geriye kalanlara Allah sabır versin :) 
Üşenmem girerim mutfağa hemen yapıveririm. 
Benim için "bu saatte olmaz yoktur", sadece kafada planlayıp,
 mutfakta iyi organize olundu mu herşey pratiktir.
Ne yapayım canım akşam akşam tatlı birşeyler istedi..
Baktım ki, biraz irmik var.. Ee şeker ve su zaten her daim mevcut..
Geriye yapmak & afiyetle sıcak sıcak yemek kalıyor.. 
O zaman ne duruyoruz; Helva yapalım :))
Malzemeler:
1 su bardağı irmik
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı su
2 kaşık tereyağ
Sıvıyağ
Hazırlanışı:
Öncelikle ufak bir kap içinde su ve şekerimizi şeker eriyene kadar karıştırıyoruz. Bu aşamayı önceden atlatmak, kavurma aşamasında işimizi pratikleştirir. Çünkü helva kavururken bir an olsun bırakmamak gerek. O bir kenarda hazır dururken biz tenceremize tereyağ ve irmiği alıp, irmik güzelce renk alana kadar devamlı kavuralım. (bu aşamada sıvıyağdan göz kararı biraz ekleyelim) İrmiğin kavrulmuş kokusunu alınca ve tabii gözümüze uygun gelen renge bürününce şerbetini ekleyelim. Ben az kavrulmuş helva sevmiyorum. İrmik helvası bulgur pilavı gibi olmamalı. Rengi biraz dönsün, tencere kenarında hafif kararmayı görelim. Merak etmeyin devamlı karıştırdığımız için yanmaz. Şerbetini karıştırarak çektirelim. Zaten hemen kıvam alıyor. Biraz dinlendirip, tarçın ilavesi ile servis edelim. Afiyetler olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...