Translate

20 Kasım 2014 Perşembe

UNLU YUFKA BÖREĞİ

Epeydir bloglarda görüyordum bu tarifi. Herkes o kadar övmüş ki, açıkcası çok merak ediyordum. Ne zamandır yufka alıpta börek yapmamışken bu tarif vesile oldu diyebilirim. Kullanılan yağ oranı gözümü korkutsada, iyikide yapmışım diyorum. Sonuç mükemmel! Gerçekten el açması börek gibi oldu. Çok lezzetli, çıtır çıtır ve yiyenler hazır yufka olduğuna zor inanır.
Malzemeler:
4 adet yufka (ince ve taze olması önemli)
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağından 2 parmak eksik un
ufak kase sıvıyağ & su karışımı
İç Harcı İçin:
200 gr kıyma
1 adet kuru soğan
1 adet patates
2 kaşık sıvıyağ
Tuz,Karabiber,Kırmızıbiber

Hazırlanışı:
Öncelikle iç harcı hazırlayarak işe başlayalım. Kıymayı tava içine alıp tüm suyunu bıraktırıp çektirdikten sonra eze eze kavurup iyice pişirelim. (Kıyma az pişerse hoşuma gitmiyor benim o yüzden bu aşamada soğan ve yağı içine katmıyorum) Ardından sıvıyağ, yemeklik doğranmış soğan ve rendelenip suyu iyice sıkılmış patatesi ekleyerek kavuralım. Baharatlarını ilave edip bir kenara alıp soğumaya bırakalım. Başka bir kapta sıvıyağ ve unu iyice karıştırıp macun kıvamında hazırlayalım. İlk yufkamızı tezgaha serip her yerine gelecek şekilde harcımızı fırça yardımı ile sürelim. (harcımızı 4 yufkaya yetecek şekilde kullanalım) Yufkamızı 4 köşesinden bir karış içeri katlayıp (zarf şeklinde) kare şekline getirip 4'e keselim. İçine harcımızı koyup sigara böreği gibi rulo saralım. Yağlı kağıt serili tepsiye dizelim. Tüm yufkalara aynı işlemi yapıp tamamladıktan sonra, üzerlerine sıvıyağ ve su ile hazırlamış olduğumuz sosu sürelim. 190 derece ısılı fırında kızarana kadar pişirelim. İlk sıcağı çıkınca afiyetle yiyelim.
*Adı unlu börek değil de, Yalancı El Açması Börek olmalı. Muhakkak yapın derim, inanın vazgeçilmez tarifleriniz arasında olacak. Ertesi gün bile fevkalade lezzette, tam el açması gibi katmerli ve hoştu. Bir dahaki sefere kendime patatesli, eşime ıspanaklı yapmayı düşünüyorum. Eşim patatesli börek sevmediği için kıymalı yaptım. Siz dilediğiniz harç ile yapabilirsiniz. Hatta patlıcanlı iç ile bile tam el açması havasında çok çok güzel olur.. Şimdiden deneyenlere afiyetler olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...