Translate

5 Şubat 2015 Perşembe

ENFES ZEYTİNYAĞLI SARMAM



Sarma sevmeyen olabilir mi?
Sanmıyorum.. Seven ama yapmaya üşenen olabilir :)
Ben çok sevdiğimden mi nedir bilmem ama hiç üşenmeden kendimiz için koca bir tencere sararım. Hatta sık sık yapmaya özen gösteririm, çünkü özlerim :) Malum iş ve ev yoğunluğu vs. derken öyle gün / çay saati gezmeleri vs. yaşayıpta sarma yiyemiyorum :) o yüzden kendim yapıyorum belkide. Aslında içi hazırlamakta - sarmakta hiç uğraştırıcı değil. Pilav yapmaya üşenmiyorsak buna da üşenmemek gerek.
İç hazır olup başına oturdun mu yarım saatte koca bir tencere tek başına sarılıyor.
Ben sarıyorum valla :)
Hadi bir bakalım ben nasıl sarma yapıyorum..



Malzemeler:
4 adet Kuru Soğan
1/2 su bardağı Zeytinyağ
2 su bardağı Pirinç
1 tatlı kaşığı Salça
1 paket Kuş Üzümü
2 paket Çam Fıstığı
Tuz, Karabiber, Kırmızıbiber, Kuru Nane, Tarçın
3 adet Kesme Şeker
1 bardak Su
Hazırlanışı: Soğanlarımızı yemeklik doğruyoruz, çam fıstığı ile beraber zeytinyağı ile kavuruyoruz. Fıstıkların rengi dönüp soğan şeffaflaştığın da salça ve yıkanıp iyice süzülmüş pirincini ekleyip biraz karıştırıyoruz. Ardından şeker ve tüm baharatlarını damak tadımıza göre ekleyip kuş üzümünü de karışıma dahil ettikten sonra pirinçler sertleşene kadar kavuruyoruz. 1 bardak suyu üzerine ekleyip kapağı kapalı olarak kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyoruz. (pilav gibi yumuşacık olmayacak pirinçlerimiz hafif diri kıvamda olacak, sonra zaten pişecek) Altını kapatıp biraz dinlendiriyoruz. Harcımızı derin bir kap içine alıp karıştırarak ilk sıcağı çıkınca sarma aşamasına geçebiliriz. Yaprağımızı düz bir zemine alıp (damarlı kısmı bize bakacak şekilde) sapı varsa koparıyoruz. Harcımızdan geniş kısmında 1 kaşık (artık bu yaprağın boyutuna bağlı - göz kararı) yeterli gelecek şekilde koyup sağ ve sol tarafından üzerine katlıyoruz ve ileriye doğru çok sıkı olmayacak şekilde sarıyoruz. Tenceremiz içine sarmalarımızı dik dik dizip harcımız bitene kadar tüm yapraklara aynı işlemi uyguluyoruz. (ben dik koyuyorum çünkü altta kalanların daha yumuşak ve dağılmış olmasından hoşlanmıyorum. Bu şekilde hepsi eşit oranda pişiyor ve şekli asla bozulmuyor. Tencereden servis kabına alması da çok kolay oluyor) Tencerenin yarısına gelecek kadar su ve az zeytinyağ ilavesi ile ilk önce yüksek ateşte ardından yapraklar yumuşayana kadar kısık ateşte pişiriyoruz. (maksimum 30 dk sürer, kontrollü pişirin) Benim yapraklarım çok ince ve yumuşak olduğundan 15 dakika gibi kısa bir sürede pişti :)) Şaşırtıcı değil mi! Bu arada benim kullandığım yaprak salamura olduğundan tuzlu, o yüzden pişirme aşamasında suyuna tuz ilave etmedim, ama sizin yapraklarınız salamura değilse pişirme suyuna muhakkak tuz ilave etmeyi unutmayın..

*Ben çok sıkı sarılmış, az harçlı, renksiz, tatsız sevmem zeytinyağlı sarmayı. Muhakkak iç harcı tatlı ve renkli olmalı; yani bembeyaz, şekersiz, tarçınsız ve üzümsüz olmamalı tabii bu benim damak tadım. Siz dilediğiniz malzemede ekleme / çıkarma yapabilirsiniz, yeter ki yapın :) Afiyetler olsun.  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...