Translate

29 Mart 2015 Pazar

KUZUMA YAŞ GÜNÜNE ÖZEL SOFRA & SÜRPRİZ KUZULU PASTA

Eşimin yeni yaşı şerefine yaş günü yemeği & pastası tabii ki benim elimden.. 


Özenle hazırladığım sofranın ardından, kendisine "Kuzu" hitabımdan ilham alarak yaptığım pastamı ikram ettim.. Büyük beğeni alan pastam bencede çok ama çok tatlı olmuştu :)


Kuzumun doğum günü kutlu, ömrü mutluluklarla dolu olsun.. 
Nice mutlu yılları beraber yaşamak dileğiyle..
Seni seviyorum..

Pastam eşimin sevdiği tatlardan olan Tramisu. Vereceğim tarif ile güzel bir tramisu tadabilir, ayrıca dilediğiniz şekilde süsleyerek esprili şekilde sunabilirsiniz..
Deneyeceklere şimdiden afiyetler olsun..

Malzemeler:
Kakaolu Pandispanya İçin:
3 adet Yumurta
1 bardak Toz Şeker
1/2 bardak Sıvıyağ
1 bardak Süt (ılık)
3 kaşık Kakao 
Aldığı kadar Un
1 paket Kabartma Tozu
1 paket Vanilin
Kreması İçin:
1 adet Yumurta Sarısı
1,5 bardak Toz Şeker
3 bardak Süt
6 kaşık Un (dolu dolu)
1 paket Vanilin
1 paket Labne (200 gr)
Pandispanyayı Islatmak İçin:
1 bardak sıcak su
1,5 yemek kaşığı Nescafe
Süslemek İçin:
Kakao & Pudra Şekeri
Hazırlanışı:
Öncelikle pandispanyamız için yumurta ve toz şekeri derin bir kap içinde mikser ile bembeyaz olup şekeri eriyene kadar 5 dakika çırpalım. Yağ ve sütünü ekleyip biraz daha çırptıktan sonra tüm kuru malzemelerini de ilave ederek bu sefer kaşık ya da çırpıcı tel yardımı ile karıştıralım. 180 derece ısılı fırında tabanına yağlı kağıt serili kelepçeli kalıp içinde 35-40 dk pişirelim. (kürdan testi ile kontrollü olarak pişirin) Pişen kekimizi iyice soğutup kalıptan çıkardıktan sonra buzdolabı poşetine sarılı olarak 1 gece buzdolabında dinlendirelim.
Ertesi gün kremamızı hazırlamak için tenceremiz içine yumurta sarısı ve toz şekeri alıp biraz karıştıralım. Un ve sütünü ekleyip ateş üzerinde çırpıcı ile katı bir muhallebi kıvamı alana kadar pişirelim. (bayağı katı bir kıvamda olmalı) Altını kapattıktan sonra vanilyasını ekleyip çırparak bir kenara alalım. Kremamız biraz soğuyunca suyunu süzdürdüğümüz labne peynirini ekleyerek mikser yardımı ile 3-4 dakika çırpalım. 
Şimdi pastamızı hazırlama aşamasına geçebiliriz. Öncelikle pandispanyamızı buzdolaptan alıp 2 parçaya keselim. 1 bardak sıcak suda çözdürülmüş olan nescafemizin yarısı ile alt katta kullanacağımız kekimizi ıslatalım. Kremamızın yarısını sürüp diğer katı üzerine koyalım. Tekrar nescafemiz ile ıslatıp kalan krema ile üzerini ve yanlarını kaplayalım. Bu şekilde üzeri kapalı olarak servis yapana kadar en az 4-5 saat, mümkünse 1 gece buzdolabında dinlendirelim. Servis esnasında kakao ile süsleyip servis yapalım..
*Ben süsleme esnasında kakaoyu ekledikten sonra şablonumu koyup pudra şekeri ile de süsledim..
Şablonu kendim hazırladım. Baskı alıp iç kısmını keserek sadece dış hatlarını bıraktım. Bu şekilde kakao üzerine şablonu oturtunca iç yüzeyini pudra şekeri ile doldurdum :)  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...