Translate

8 Ekim 2015 Perşembe

***NAZLIMIN YENİ BAŞLANGICI & CUPCAKE***


Kızkardeşim Nazlı Sevdanın yeni hayata adım attığı özel günü için yaptığım Cupcake! 
İnşallah hayatı da aynı bu kekler gibi hep tozpembe olur. 
Canım kardeşim & canım müstakbel eşi çok çok mutlu olur inşallah.
Bir ömür boyu huzur içinde beraber olabilmek dileği ile..
Sizi çok seviyorum, Sonsuz Mutluluklar..

Bu güzel temennilerimin ardından şimdi gelelim benim ilk cupcake denememe :) 
Çok sayıda tarife baktım, çok araştırdım. En korktuğum konu krema ile süsleme safhasıydı. 
Dışarıda gördüğümüz gibi bir cupcake yapabilmek için çok fırın ekmek yenmesi gerektiğini biliyordum. Öyle de oldu, ama hiç de fena olmadı diye de düşünüyorum, o kadar da alçak gönüllü olamıyacağım :)
Ayrıca bu tarifi çok beğendiğimi de itiraf etmeliyim. Genelde Cupcakeler görüntüsü itibari ile insanı ne kadar cezbederse cezbetsin, tadı ile de o kadar uzaklaştırır. Çünkü kreması yağlı, ağır ve çok tatlı gelir. Ama bu krema çok hafif ve leziz bir tat bırakıyor damakta. Keki de muhteşem koku ve aromaya sahip. Ayrıca çok da hafif. Muz ile kek yapmak müthişmiş.. Muhakkak deneyin, sevdikleriniz ile paylaşın..
Ben kekini 2, kremayı 1 ölçü yaptım. Toplamda 24 adet kek & yeterli kremam oldu.. 
12 Adet Cupcake İçin
Malzemeler:
1 adet Yumurta
2 adet olgun Muz
1/3 su bardağı Toz Şeker
1/3 su bardağı Sıvıyağ 
1/2 su bardağı Süt 
1,5 su bardağı Un
1 paket Kabartma Tozu
1 paket Vanilin
1 tutam Tarçın
1/3 su bardağı ufalanmış Ceviz içi
Kreması İçin
2 paket Labne Peynir (400 gr)
1 paket Kaymak (200 gr)
1/2 paket Tereyağ (125 gr)
1 su bardağından 2 parmak eksik Pudra şekeri
Gıda boyası (isteğe bağlı)
Hazırlanışı:
Öncelikle kremamızı hazırlayarak işe başlayalım. Derin bir kap içine labne peynirinin üzerindeki suyu iyice süzerek alalım. Kaymak, oda ısısında iyice yumuşamış tereyağ ve pudra şekerini ekleyerek mikserle iyice çırpalım. Tüm malzemeler iyice karışınca gıda boyası kullanmak isterseniz kürdan yardımı ile biraz ekleyelim. "dilediğiniz rengi alana kadar ilave edin" Ardından iyice karıştıralım. Kremanın kıvam alması için buzdolabına üzeri örtülü olarak kaldıralım. 3-4 saat dinlendirelim.
Şimdi sıra geldi mini keklerimize; derin bir kap içine 1 yumurtayı alıp tel çırpıcı ile çırpalım. İyice ezdiğimiz 2 muzu içi ilave edip, toz şeker, süt, sıvıyağ ilave edip tahta kaşıkla şöyle bir karıştıralım. Başka bir kap içinde un, kabartma tozu, vanilin, tarçın ve cevizi karıştırıp diğer karışım içine ilave edelim ve tahta kaşıkla sadece malzemeler karışana kadar karıştıralım. Muffin kalıplarımız içine kek kağıtlarını yerleştirip tüm hamuru eşit şekilde kağıtlarda 1 parmak boşluk kalacak şekilde paylaştıralım. 180 derece ısılı fırında kontrollü olarak pişirelim. 20-25 dakika gibi sürede benim fırınımda pişti. Kürdan testi ile kontrol edelim. Kekleri fırından alıp iyice soğuttuktan sonra (kekler tamamen soğumuş olmalı - vaktiniz varsa muhakkak iyice dinlendirin) kremamız ile dilediğimiz şekilde süsleyelim. Krema sıkma torbanız yoksa bıçak yardımı ile de kremayı bolca sürebilirsiniz. Buzdolabında dinlendirip servis yapalım. Afiyet olsun.. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...