Translate

29 Eylül 2012 Cumartesi

TAVUK KÜLBASTI

EVDE KEBAP KEYFI...
Esim benimle evlenmeden önce tavugun gögüs etini hic sevmez, tatsız ve yavan bulurmus. Bende onun tam aksine tavuk gögsüne bayılırım. Külbastı, schnitzel, sis severek tükettigim yiyeceklerdendir. Evde 2 ayrı cesit yemek yapmak bazen zor oluyor. Haa karısık olarak tavuk yapmadıgım zamanlar yok degil. Belirli tarifleri esime but ile kendime gögüs eti ile hazırlıyorum. Ama konu külbastı, körili tavuk oldugunda malum ki sadece gögüsten yapıyorum.

Bizim oturdugumuz semtte kebap kokuları hic eksik olmuyor. Bende evdeyken dısarıdan yeme taraftarı degilim. Yapabilecegim her tarifi evde yapmak ayrıca daha cok hosuma gidiyor. Yine böyle kebap kokularının yüksek oldugu bir günde "aksama kebapcı usulü Tavuk Külbastı yiyelim mi" diye sordum esime. O da klasik olarak istiyorsan "siparis verelim" dedi. Duyan da diyecek ki bunlar hep dısarıdan yiyor. Alakası yok! Birgüne birgün dısarıdan eve yemek söylemis insan da degilimdir hani ben. Evde restaurant yemegini yemeyi sevmem. O tarz bir yemek yiyeceksem illa ki yerinde sıcak sıcak, o servisle olsun isterim.

 Buzlugumda her zaman sıkısık zamanlarımda yardımıma kosacak yiyecek maddelerim mevcuttur. " Bulgur Köftelerim, Köftelerim, Tavuk, Karides vs.." Sagolsun kayınvalidem de bizim icin barbunya, fasulye tarzı gıdaları kendi deep freeze'nde depolar. Bende bizim evde bittikce ondan alırım.

Kalktım hemen hazırlıklara basladım.. Zaten tavugu hazırlamak ve pisirmek max. 15 dakika.
Yanına birde meyhane bulgur pilavı ve köz biber-domates olmazsa olmazlardandır.

Malzemeler:
2 Adet Tavuk Gögsü
Marinesi Icin:
2 Yemek Kasıgı Zeytinyagı
Tuz, Karabiber, Kekik, Pulbiber
Meyhane Pilavı:
1 Su Bardagı Bulgur (Orta Kalınlıkta)
2 Su Bardagı Su
1/2 Tatlı Kasıgı Tuz
1 Yemek Kasıgı Salca
 1 Adet Domates

Tavukları schnitzellik sekilde dildikten sonra marine ediyoruz. (ben bu durumda kısa marinasyonda tuttum 5-10 dakika) Normalde 4-5 saat marine olması eti daha da lezzetlendidir. Kızgın, yagsız teflon yada döküm tavada cift taraflı altın rengini alana kadar kızartıyoruz. Iste külbastımızın hazırlanısı bu kadar kolay.
Meyhane Pilavının yapılısına gecince, yag, salca, bulgur ve yemeklik küp seklinde dogranmıs domatesimizi bir güzel kavurup, su ve tuzumu ekliyoruz. Kaynadıktan sonra, altını kısıp suyunu cekene kadar pisiriyoruz. O da cook pratik. 20 dakika da hazır.
Diger yandan domates ve biberlerimizi kızgın tavaya atarak üzerine kapak örtüp buharla iyice pismesini saglıyoruz. Zaten o da hemencecik oluverir.

Iste bu kadar lezzetli yemek cok kısa sürede servise hazır.
Bizim buzlukta tırnak pide her zaman mavcuttur. Ben servisi onunla yaptım.
Cooook lezzetli bir mama olmustu, hemde sıradan halinden farklı sekliyle sanki baska bir yemek ti! Denemeniz benden tavsiye..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...