Translate

7 Kasım 2012 Çarşamba

DEREOTLU MINI TUZLU

Mini tuzlularım meshurdur, malum kendim bayılıyor, hic hazır almayıp evde atıstırmalık olarak devamlı yapıyorum. Sade, dereotlu ya da susamlı. Pratik olusu da cabası, hazırlanması ve pismesi ile birlikte toplamda 40 dakikada hazırdır.
Malzemeler:

  • 1 paket margarin (oda ısısında)
  • 1 yumurta (akını ayırıyoruz)
  • 1/2 demet dereotu
  • 1 tutam tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldıgı kadar un
  • süslemek icin susam

Yag ve yumurtayı ozlesene kadar karıstırıp, tuz, un ve kabartma tozunu ekleyip, güzelce yoguruyoruz. Incecik dogradıgımız dereotlarını ekleyip, bir kez daha yoguruyoruz. Merdane yardımı ile acıp, varsa kalıplarımızla yoksa bardakla minik sekillerde hazırlıyoruz. Üstüne yumurta akı sürüp susam ile kaplıyoruz. (ben cicek ve kalp kalıplarımla sekillendiriyordum hep, bu sefer farklı olsun diye yuvarlak kalıpla sekil verdim) 180 derece fırında kızarana kadar pisiriyoruz. Ista bu kadar kolay ve pastaneden alınmıs gibi..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...