Translate

8 Kasım 2012 Perşembe

MENEMEN

Ister kahvaltıda isterseniz aksam yemegi olarak yiyebileceginiz güzel bir yemektir Menemen. Babamın üstüne yapanını görmedim daha! O kadar farklı, o kadar lezzetli yapıyor ki bu yemegi, yiyip te begenmeyenini de görmedim! Esim bir yedi, bir daha ondan baskasının yaptıgı menemeni begenmez oldu. Her menemen yapısımda esim tarafından babanın ki gibi olsun diye bir serzenis alıyorum, ama ne kadar onun gibi yapmaya calıssam da yine olmuyor, olmuyor.. Ya bu babam bu menemeni nasıl yapıyor? diye soruyorum kendime, ki kac defa da gördüm yaparken, ama ııh yine benzemiyor..
Bizim ki yine oluyor bildiginiz menemen.. Ama buda güzel!
Malzemeler:
  • 1 Adet Kuru Sogan
  • 5 Adet Carliston Biber
  • 7 Adet Domates
  • 5 Adet Yumurta
  • Tereyag
  • Sıvıyag
  • Tuz (1,5 tatlı kasıgı) 
  • Karabiber (1 cay kasıgı)
  • Kırmızıbiber (1 cay kasıgı)
  • Kimyon (1,5 tatlı kasıgı)
Hazırlanısı: Bütün sebzeler incecik küp küp dogranır. Tereyagı eritilir, sıvıyag ile biraz ısıtılır, ilk önce sogan eklenerek yumusayana kadar kavrulur. Ardından biber eklenerek birazda biber yumusayana kadar pisirilir. Domatesler eklenir ve sularını salıp pisene kadar tencerenin kapagı kapalı olarak orta ateste pismeye bırakılır.
Domateslerde hazır olunca baharatları eklenerek (kimyonu bol olacak), yumurtalar bir kap icerisinde cırpmaya baslanır. Ardından yumurtaları pismekte olan karısıma dökülerek güzelce karıstırılır ve yumurtaları pisene kadar kısık ateste tutulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...