Translate

8 Ekim 2012 Pazartesi

EL ACMASI BÖREK

Bugün canım patatesli börek istedi, ama yufka böregi degil, bildiginiz el acması. Düsündüm nasıl birsey yapabilirim diye. Malum ben hamuru kare acabiliyorum ilk basta yuvarlak olan hamurlarım acıldıkca kare-dikdörtgen seklini alıyor. Beni cok ugrastıracak bi tarif olmamalıydı. Biraz nette arastırdım, hep yaptıgım degil ilk defa deneyecegim bir tarif olsun istedim. Hem böylelikle yeni bir tarifim daha olacaktı. Aynen benim Baklava tarifime benzeyen hem pratik, hem hamurun acımı kolay, hem de lezzetli oldugunu düsündügüm bu böregin hazırlıklarına hic üsenmeden kalktım ve basladım. (bu tarifin tam yeterli geldigi tepsi standart yuvarlak fırın tepsisi)

Malzemeler
Hamuru Icin:
  • 5 Su Bardagı Un
  • 1 Tatlı Kasıgı Tuzu
  • 2-3 Damla Limon Suyu
  • 2 Yemek Kasıgı Sıvıyag
  • 2 Su Bardagı Ilık Su
Ic Harcı Icin:
  • 3 Adet Haslanmıs Patates
  • Tuz
Hamur Acımı Icin:
  • Un
  • Sıvıyag
Ic harcımızı basta yapıp sogumaya bırakalım. Ben patatesli istedigim icin 3 adet orta boy patatesi hasladım ezip, tuz ile tatlandırdım.
Hamuru yoguracagımız kaba 5 su bardagı un konulup, ortası havuz gibi acılır. Limon, yag, tuz ve su ilave edilerek güzelce yogurulur. Hamur kıvamı alınca, zemine alınıp silindir haline getirelim ve bıcak ile ortadan 2'ye bölelim. Bu 2 parcadan, parca basına 14 adet ceviz büyüklügünde beze cıkaralım.
Yani toplamda 28 adet bezemiz olmalı. Bezelerimizi yuvarlayıp unlanmıs zeminde oklava ile pasta tabagı boyutunda acıyoruz.
Bir tabaga ilk actıgımız yufkayı serip üzerini 1,5 yemek kasıgı sıvıyag ile yaglayıp diger 13 adet bezeyi aynı sekilde üstüste gelecek sekilde sıralıyoruz.
Diger 14'lük bezelerede ayrı tabakta aynı islemi uyguluyoruz. 
 Simdi hamurlarımız hazır, tepsimizi yaglayıp ilk 14'lük hamurumuzu zemine alıp, 
merdane ile tepsi bıyutunda acalım.
Tepsimize koyup, ic harcımızı üzerine serelim.
Diger hamurumuzuda aynı sekilde acıp, böregimizin üstünü kapatalım.
Böregimizi yaglayıp, keselim ve 220 derece fırında altı-üstü kızarana kadar pisirelim.
Cooook lezzetli ve pratik bir el acması ev böregi. Ben sonuctan cok memnun kaldım, esim de öyle. Artık canımız istedikce degisik ic malzemeleri ile yapacagım yeni bir tarifim oldu. Tarifin altından basarıyla kalktım ya coooook mutluyum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...