Translate

16 Kasım 2012 Cuma

KARAYEMIS MARMELATI (Karamık)

Bugünkü tarifim sadece yapımını anlatmakla olmayacak birsey, öncelikle böyle kıymetli bir yemis hakkında sizleri biraz bilgilendirmem gerekli diye düsünerek kısa biraz yazı yazdım.
KARAYEMIS: Latince adı; Prunus laurocerasus olan cok faydalı ve lezzetli yemislerimizden olup agırlıklı olarak Anadoluda yetistirilir. Zengin antioksidan ve mineral bilesenleri sayesinde bircok hastalıgın olusumunu ve gelismesini önlemeye yardımcıdır. Tüketiminin fayda saglayacagı bazı hastalıklar kanser, alzheimer, diabet, kalp damar hastalıkları, romatizmal hastalıklar, sindirim sistemi rahatsızlıkları, prostat, hemoroid ve demir eksikligi olup, iceriginde antioksidan özelligi ile hem dokuların yenilenmesine yardımcı olur hem de yaslılık geciktirici etkisi vardır.
Bu kadar fayda üstüne bu kadar lezzet bir arada olunca diyebilecek baska söz bulamıyorum.. Dünyadaki en güzel lezzetlerden biri benim icin. Bir kere anneannem yaptıgında tattım, asık oldum diyebilirim. Tatlı icinde hafif buruk bir tadı var, cok tatlı degil, yiyeni baymıyor, acı da degil rahatsız etmiyor. Agızda dolu dolu bir lezzet bırakıyor. Hazırı satılmıyor diye biliyorum, ya da ben bulamadım. Ama marketlerde yok, organik ürünler satan ya da yapanlarda da mevcut olmadıgını arastırmalarıma göre biliyorum.Yaban Mersininin marmelatı mevcut, hatta Karayemisle Yaban Mersini birbirine karıstırılıyor. Bu yemis rahmetli canım dedemin köyünden bizlere sonbahar mevsiminde gelir, ufak ufak siyah taneler, iclerinde cekirdekleri mevcuttur. Cok degildir gelen miktar, herkese azar azar düser. Ben marmelatını cok sevdigim icin taze olarak yemem, hemen hazırlıklara baslar bir kavanozda olsa kıs icin yapar ve saklarım. Benim nadide cok güzel buldugum ve yemeye kıyamadıgım lezzetlerden biridir, rengi, tadı, kokusu sahanedir. Hadi o zaman gelelim bu güzelligin tarifine.
Malzemeler:
Karayemis
Az miktarda Su
Damak tadınıza göre Toz Seker
2-3 damla Limon suyu
Hazırlanısı: Karayemislerimizi birkac su güzelce yıkıyoruz ve suyunu süzüyoruz. Az su ilavesiyle atese koyuyoruz. Rengi berraklasıp, parlayınca toz sekerini  ilave ediyoruz (tadına bakarak koyun, damak tadınıza göre, cok tatlı ya da eksi olmasın). Ara ara karıstırarak, orta ateste güzelce kıvam almasını saglıyoruz. Kıvamı iyi olunca (cok katı olmamalı buzdolapta saklarkende katılasır) kevgire alıp, tüm cekirdeklerini kasıgımızın tersi ile cıkartıp, güzelce taneleri eziyoruz. Temiz bir kavanoza doldurup soguyunca agzını sıkıca kapatıp, buzdolabında saklıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...