Translate

17 Kasım 2012 Cumartesi

KIS POGACASI

Bugün canım degisik bir pogaca yapıpta yemek istedi. Bircok tarife baktım ama istedigim gibi birsey bulamadım. Evde maydonoz ve taze nane mevcuttu bunları degerlendirmeliyim diye düsündüm kendi kendime. Ayrıca makinamda ekmek yapmak icin aldıgım cavdar ununuda un alırken görünce, hadi gel senide katayım dedim ve evde ne varsa onlarla yaratılan bir Kıs Pogacası cıkardım ortaya. (adını Kıs Pogacası koydum) Sonuctan da gayet memnun kaldım. Ayrıca cavdar unuda pogacaya cok ama cok yakıstı.
Malzemeler:
Yumurta (2 adet)
Sıvıyag (1 su bardagına yakın)
Süt (1 su bardagı)
Cavdar Unu (1 Ölcü- 200 ml)
Un (aldıgı kadar)
Kabartma tozu (1 paket)
Yaglı Beyaz Peynir (1/3 kalıp)
1 Havuc
Maydonoz
Taze Nane
Cörekotu
Hazırlanısı:
Öncelikle havucumuzu rendeleyip, 4-5 dal maydonozumuzu ve 4-5 dal nanemizi incecik kıyıyoruz. Beyaz peynirimizi güzelce ufalayıp nane ile karıstırıyoruz. Hamuru yoguracagımız kabımıza yumurtalarımızı kırıp (1 yumurtamızın beyazını pogacaların üstüne sürmek icin ayırıyoruz). Yumurtalarımızın üstüne yag ve sütümüzü ekleyerek güzelce karıstırıyoruz. 1 ölcü cavdar unu ve aldıgı kadar unu ve kabartma tozunu ekleyerek kulak memesi kıvamı bir hamur yoguruyoruz. Havuc renedemizi ve maydonozlarımızı ekliyoruz. Ve son kez yoguruyoruz. Hamurdan limon büyüklügünde parca koparıp tezgah üstünde elimizle inceltiyoruz, harcımızı koyuyor ve pogacamızı kapatıyoruz. Tüm pogacalarımıza aynı islemi uygulayıp, yaglı kagıt serili tepsimize diziyoruz. Üzerlerine ayırmıs oldugumuz 1 yumurta beyazını sürüp, cörekotu ile süslüyoruz. (Benim toplamda 23 adet pogacam oldu, 1 ufak tepsiye daha koydum) (Bu arada peynirim yaglı bir peynirdi piserken cok güzel eridi, sıcak sıcak yemesi cok zevkli)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...