Translate

30 Aralık 2012 Pazar

GÜLLAÇ

Geleneksel Ramazan Tatlısı olan Güllac en sevdigim tatlılardan biri. Nedense sadece ramazan ayında ortaya cıkar ve sonrasında yok olur :( Bende ramazan ayında alır ve stok yaparım.. (ama mahalle yufkacılarında ramazan ayı harici bulmak mümkün olabiliyor) Pratik yapımı, hafif olusu ve enfes tadı ile vazgecilmez tatlımdır benim. O kadar özdeslesmistir ki benimle Güllac, sülalede herkes Güllac=Ceyda'yı bilir.. Bayılırlar kendisine ama ne hikmetse tek yapanda benimdir :) Ve ramazan geldimi bilinir ki Ceydanın Güllacı illaki yenilir. Iste ayırdıgım güllac benim kurtarıcım olmus ve yardımıma kosmustur. Dedim ya sülalece Güllacıma bayılırlar, enistem de keza öyle. Ufak ama sıkıntısı olan bir rahatsızlıgının sonucunda cerrahi bir operasyon gecirdi. Hayırlısı ile sonucu güzel oldu.. Bende ziyaretine gittigimde ona güllac yapıpta götürmeyi uygun buldum. Emindim ki cok sevinecek ve begenecekti.. Tekrar; Afiyet olsun... Gecmis olsun..
Ben paketin arkasında yazan tarifi uygulamaz kendi zevkime göre tadına bakarak karar verir ve yaparım.. Portakal, nar ve ceviz ici olmazsa olmazımdır. Gül suyu asla kullanmam (sevmiyorum)
Malzemem göz kararı (bu tabire gıcık olur ama Güllacta damak tadıma göre hep bunu uygularım, asla bir ölcüm yoktur yani)
Malzemeler:
6 yaprak güllac
1.5 kg süt
Seker (yaklasık 3 bardak=600 ml)
1 paket vanilin
1/2 portakal
1/2 nar
1 su bardagı ceviz ici
Hazırlanısı: Sütü tencere icerisine alıp, sekerini ilave edip, sekeri eriyip kaynama noktasına gelip iyice ısınana kadar bekliyoruz, altını kapatınca vanilini ekleyip karıstırıyoruz. Bu arada güllac yapraklarını iri boyutlarda kırıp 1 yapragı kabımıza seriyoruz (standart kapaklı dikdörtgen borcama tam ölçü bu) üzerine sütümüzden göz kararı tüm yapraklara yetecek oranda döküyoruz (ıslanıpta biraz yumusayacak). 3 kat yapragı bu sekilde hazırladıktan sonra, ufak parcalar halinde dogradıgımız portakallarımızı diziyor ve narımızın yarısınıda döküyoruz. Geriye kalan 3 yaprak güllacıda aynı sekilde kat kat ıslatıp hazırlıyoruz ve üzerine nar tanelerimizi seriyoruz. Iyice soguyunca üzeini ya strec film ya da kalıbımızın kapagı varsa hava almayacak sekilde kapatıp buzdolabında 1 gece bekletiyoruz. Servis yapmadan önce ceviz ici ile süslüyoruz. (ceviz kararttıgı icin son ilave edilirse daha sık olur)
Afiyet bal seker olsun :)
(Ramazan ayında yuvarlak fırın tepsisi icine yaprakları kırmadan yaparım, ama porsiyonu ufaltmak isteyince borcam ya da baska kaplara kırarak yapıyorum)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...