Translate

10 Aralık 2012 Pazartesi

PIYAZ

Cok ilginc ama; yapıp yiyince düsünmekten kendimi alamadım. Uzun zamandır yapmadım, yemedim, köfte deyince akla gelir hep piyaz, halbuki tek basına da gayet doyurucu ve saglıklı bir yemek. Barbunya yüzünden de meze anlamında fazla ragbet görmüyor. Ancak kısın yaptıgımız kuru fasulye yemeginde yiyoruz. Haftaicine hazır olsun diye pazar gününden yemek pisiririm hep, bu sefer kuru fasulye pisirmeye niyetlendim, fasulye ıslatırken aklıma geldi biraz daha fazla fasulye ıslatıpta piyaz yapsam mı diye esime sorunca "bayılırım" cevabını aldım. Allah Allah dedim kendi kendime, madem bu kadar cok seviyor da niye bir kere olsun istemedi. Hep köftenin yanına patates der! Nedenini soruncada "herkes güzel yapamıyor" deyince, kendi kendime galyana geldim tabiiki ben. "Ben güzel yaparım ya" dedim. Esimde "bakıcaz" dedi. Simdi ben bunu güzel yapmam da naparım. Maasallah zaten güzel yapıyorum :) ama gercekten cok güzel olmustu, esimin dedigine göre muhtesem yapmısım!
Yapımı kolay, hazır kıs gelmisken sadece köfte yemeyi beklemeyin, ızgaraların yanına ya da meze olarakta yapıp yiyin bence.. 
Malzemeler:
  • 1 su bardagı kuru fasulye (haslanmıs)
  • 1 orta boy kuru sogan
  • 1 domates
  • 2 adet yumurta (haslanmıs)
  • 4-5 dal maydonoz
  • Zeytinyag
  • 2-3 corba kasıgı Sirke
  • 1/2 Limon suyu
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kırmızı Biber
  • Pul Biber
  • Kimyon
  • Sumak
Hazırlanısı: Fasulyelerimizi bir gece önceden üstünü gececek kadar su ile ıslatıp,ertesi gün suyunu döküp su takviyesi ile tencere icerisinde yumusayıncaya kadar haslıyoruz. (ben bu asamada düdüklü tencere kullandım) Haslanan fasulyelerimizi süzüp, bir kenara alıyoruz. Kuru soganı sacak seklinde dograyıp tuz ile ovup, güzelce yıkayıp süzüyoruz. Ardından domateslerimizi küp küp dogruyoruz, maydonozlarımızı incecik kıyıyoruz. 2 adet yumurtamızı katı kıvamda haslayıp, soyup, dogruyoruz. Fasulyelerimizin üstüne sogan, domates ve maydonoz ekleyip, tüm baharatlarımızdan damak tadımıza göre ekliyoruz. Ardından zeytinyag, sirke ve limon suyumuzuda ekleyip, güzelce harmanlıyoruz. Servis kabımıza alıp, yumurta dilimleri ile süslüyoruz.
Afiyet olsun...   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...