Translate

22 Ocak 2013 Salı

ETLI NOHUT


Kıs gelince insan soguk havalara direnme babında kuru bakliyat özlemi mi cekiyor ne!
Nohut, pilav, cacık güzel bir kombine ben böyle yaptım.
Zahmetli asla degil, cok pratik, lezzetli ve de doyurucu, yapmayı düsünenlere simdiden kolay gelsin.
Malzemeler:
  • 2 Su Bardagı Nohut
  • Kusbası ya da Kemikli et (dilediginiz miktar)
  • 1 Adet Kuru Sogan
  • 1.5 Yemek Kasıgı Salca
  • Sıvıyag
  • Su
  • Tuz,Karabiber
Hazırlanısı:
Nohutumuzu bir gece önceden üstünü örtecek kadar su ile ıslatıp, kapaklı bir kap icerisinde ertesi güne kadar bekletiyoruz. Güzelce sisen ve yumusayan nohutlarımızın suyunu süzüp, dilediginiz miktarda et ile (ben biraz dana kusbası kullandım) düdüklü tencere icerisine alıyoruz. Kuru soganımızı yemeklik dograyıp, 1/3 cay bardagı kadar sıvıyag ve salcayuda tencere icerisine aktarıyoruz. Yeterince tuz ve karabiberide ekleyip, üstünü örtecek kadar su ilave ediyoruz ve tenceremizin kapagını kapatıp ilk önce yüksek ateste, kaynayıp uyarı sinyalini verincede kokusu gelene kadar (yaklasık 15 -20 dakika) kısık ateste pisiriyoruz. (dilerseniz düdüklü tencereniz yoksa normal tencere icerisinde de yapabilirsiniz) Düdüklü kısa sürede hazırladıgı icin tercihim oluyor..Nohutta lezzet kaybı olmuyor ama kuru fasulyeyi düdüklü de değilde tencerede, daha uzun sürede pisirmeyi tercih ediyorum, çünkü daha lezzetli oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...