Translate

9 Ocak 2013 Çarşamba

YALANCI SU BÖREGI

Su Böregini cok seviyorum, favorim kıymalı! Yapım asamasında 2 kisinin muhakkak gerekli oldugunu tecrübeyle sabit biliyorum. Tek basına hepsini yapmak zor ve yorucu, bir de benim gibi süratli biri icin ise dayanılmaz bir sürec.. Hamurları tek tek ac , ser-kurut , hasla , süz , döse-yap.. Eeee oldu yani :)  Ama sonuc süper ona sözüm yok. Epeydir canım istiyordu, bizim eve de cok yakın konumda 3 yerde hakiki su böregi var ama almak icimden bir türlü gelmedi nedense! Aslında el acması börek yaparım üsenmem ama su böregi farklı, bu yüzden beni tatmin edici bir tarif arayısındaydım. Yemek tarifi defterimde güzel bir tarif varmıs ve hic yapmadıgımı farkettim hemen kolları sıvayıp basladım yapmaya (yufkam alınmıs güzel bir tarif bekliyordu).. Sonuc tatmin edici, ici yumusacık, dısı cıtır, lezzeti bol, mis gibi tereyagı kokusu ise anlatılamaz. Eger sizde benim gibi hakikisini yapmaya üseniyorsanız ve canınız da cok istiyorsa buyrun tarif gelsin..
Malzemeler:
  • 1 kg yufka
  • 1 yumurta
  • 1 su bardagı süt
  • 1 su bardagı su
  • 1/2 su bardagı sıvıyag
  • 1/2 su bardagı erimis tereyag
  • 1 adet kuru sogan
  • 400 gr kıyma
  • 1/2 demet maydonoz
  • tuz,karabiber,kırmızıbiber
Hazırlanısı: Ic harcımızı hazırlamak icin tavamıza kıymamızı alıp, yüksek ateste suyunu bırakıp cekene kadar pisiriyoruz, ardından kuru soganımızı yemeklik dograyıp kıymamıza ilave ediyoruz, biraz sıvıyagda ekleyip güzelce kavuruyoruz. (Tarifler hep ilk kuru sogan sonra kıymadır, ama kıymayı iyi pismis sevdigim icin hep ilk önce kıymayı soteler sonra kuru soganını eklerim) Ardından ince ince kıyılmıs maydonoz, tuz, karabiber ve kırmızı biberini de ekleyip biraz daha kavuruyoruz. Kıymamız hazır oldugunda, böregimizin sıvı harcı icin derin bir kap icerisine yumurta, sıvıyag, tereyag ve biraz tuz koyup güzelce cırpıyoruz.  Yufkalarımızdan 5 adedini boylamasına 2 parmak kalınlıgında seritler halinde kesip bu sıvı harcımıza batırıp yaglanmıs tepsimize diziyoruz. (yufkaların yarısını bu katta kullanmıs olmalıyız) Kıymalı harcımızı üzerine serip, yufkalar bitene kadar aynı islemi uyguluyoruz. En son kata ayırdıgımız 1 yufkayı serip kalan sıvı harcı üzerine sürüyoruz. Buzdolabında 2-3 saat beklettikten sonra 200 derecede iyice ısınmıs fırında kızarana kadar pisiriyoruz.
Cok lezzetli bir tarif, bundan böyle favorilerim arasında! Esim bayıldı, artık döseli tüm yufka böreklerinde yufkaları bu sekilde hazırlamayı düsünüyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...