Translate

5 Nisan 2013 Cuma

İRMİK HELVASI

Esimin anneannesinin "40 Mevlidi" icin yaptıgım Irmik Helvamın ölçüsü kolay, akılda kalıcı ve tadı da gayet lezzetli... Yeni bir teknikle yaptım, her zaman irmiği kavurup,şekerli su ve süt karışımımı dökerdim. Bu sefer şekeri de irmikle kavurarak, sıvıları ekledim.. Ben 1 kg irmikten yaptım ama genel yapım stili olan 2 bardak irmik ölçüsüne göre çevirerek sizin için ölçülendirdim.
Malzemeler:
2 Su Bardağı İrmik
1 Su Bardağı Tereyağ
1 Paket Dolmalık Fıstık
2 Su Bardağı Şeker
2 Su Bardağı Su
1 Su Bardağı Süt
1 Tutam Tarçın
Hazırlanışı:
Tenceremiz içerisinde yağımızı eritip içine fıstık ve irmiğimizi ekleyip, devamlı karıştırarak iyice pembeleşip kokusu çıkana kadar kavuralım (ben epey koyu renkte sevdiğim için bayağı kavuruyorum) Toz şekerinin de 2/3 ölçüsünü ekleyip 5-10 dakikada daha beraber kavuralım. Ardından süt ve suyunu ekleyip karıştırıp, iyice çekene kadar kapağı kapalı kısık ateşte pişirelim. Kalan tozşekerini de ekleyip son bir kez daha karıştırıp demlenmeye bırakalım, tarçınını ekleyip altını kapatalım...
Ilk sıcağı cıkınca kalıpla şekil verip afiyetle yiyelim..
Allah Kabul Etsin & Mekanı Cennet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...