Translate

16 Nisan 2013 Salı

KURU BÖRÜLCE

Börülce (karnı kara) fasulye-barbunya türevi bir bakliyat.. Barbunyayı zaten çok severim, börülce de keza öyle benim için. Yazın soguk, kısın ise ılıga yakın sıcak 1 tabak yemegi benim icin iyi oluyor. 2 haftada bir dönüsümlü olarak barbunya ya da börülce muhakkak yaparım. Yıllar yıllar önce börülceyi bir misafirlikte tadıp çok begenmiştim. Egeden geldigini ve oralarda fazlasıyla tüketildigini biliyordum. Artık esim sayesinde bize de memleketinden börülce geliyor ve bu sayede sevdigim lezzeti yeme fırsatını buluyorum. Tarif kolay, pismesi (düdüklü sayesinde pratik) ve faydaları gercekten cok olan bu bakliyatı sofralardan eksik etmemek gerek.. Benim demir eksikligim icin ideal bir besin!
Malzemeler:
2 su bardagı kuru börülce (geceden ıslatılacak)
1 adet kuru sogan
1 adet havuc
1 adet yesil biber
1 kasık salca
2 adet domates
Zeytinyag
Su
Tuz ve karabiber
Hazırlanısı:
Öncelikle geceden ıslanan börülcemizin kara suyunu döküp, yıkıyoruz. Ardından düdüklü tenceremiz icine yemeklik dogradıgımız kuru soganımızı, ufak dogradıgımız havucumuzu ve zeytinyağımızı biraz soteleyip, salca ve domatesini ekliyoruz. Biraz karıstırıp börülce, üstünü örtecek kadar su ve baharatını katıp düdüklümüzün agzını kapatıyoruz. Önce yüksek ateste, kaynadıktan sonra kısık ateste pisene kadar bekliyoruz..
(Tarif ılık yada sıcak yenecek olup, soguk olarak yapacaksanız muhakkak 2 adet kesme seker ekleyin...) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...