Translate

17 Nisan 2013 Çarşamba

MANTAR SOTE

Nedense erkekler mantarı pek sevmez, yemek icinde mevcutsa ayırır :)  Halbuki et yerine gecen bir sebzedir ve erkekler ete bayılır.. Aynı zaman da fazlasıyla doyurucudur da! Ama ben mantarı sadece kavursamda, bugünkü tarifim gibi sebzelerle sotesini yapsamda, makarna sosu olarak kullansamda, et - tavuk yemeklerinde de araya sıkıstırsam esim tarafından afiyetle yenir. (Sagolsun 2 yemek haric hicbir sebzeyi / yemegi ayırt etmez kendisi) Bu sefer cok cok pratik olarak yaptım yemegimi, evde olan sebzelerle 15 dakikada hazırlayıp pisirdigim ve fazlasıyla begenilen bir ana yemek oldu. Yanına bol yesillerden salata ve yogurt yeterli geldi...
Malzemeler:
500 gr Kültür Mantarı
1 adet Kuru Sogan
2 dis Sarımsak
2 adet Yesil Biber
1 adet Kırmızı Biber
2 adet Domates
1 yemek kasıgı Salca
Zeytinyagı
Su
Tuz, Karabiber, Kırmızıbiber, Kimyon
Hazırlanısı: 
Mantarlar iyice yıkanıp dogranır. Tavada suyunu bırakıp cekene kadar pisirilir. Ardından yag, yemeklik dogranmıs sogan ve ince kıyılmıs sarımsak eklenerek 1-2 dakika sotelenir. Ince dogranmıs biberler de eklenir. 1-2 cevirilir. Salca ve ufak dogranmıs domatesi eklenip karıstırılır, üstünü örtecek kadar su ve yeteri kadar baharat takviyesi ile ilk önce yüksek ardından kaynayınca kısık ateste pisirilir. Ben hafif diri severim cok yumusatmadan pisiriyorum..  Ve sıcak olarak servis yapıyorum. Bu arada üzerine sarımsaklı yogurt cok yakısıyor, bize fazlasıyla rehavet verdigi icin ben sade yogurtla servis yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...