Translate

17 Temmuz 2013 Çarşamba

VISNE RECELI

Rahmetli dedemin köyünden gelen, annanemin yetistirdigi visneler harika bir visne receli olmalıydı.. Hazırlayıp stoklamak, kıs boyu dısarıdan almadan yemek bir harika.. Ve en önemlisi organik olusu, sizin elinizden cıkması ve tadının begenilmesi cok ama cok güzelll..
Recelle pek arası olmayan esim bile kahvaltıda recel ister oldu..
Malzemeler:
2 kg visne
1,5 kg seker (tadına bakarak ilave ediyorum ben)
4-5 damla Limon suyu & 4-5 adet Limon tuzu
Hazırlanısı: 
Visneleri yıkayıp, saplarını ve cekirdeklerini ayıklıyoruz. (cekirdeklerini ayıklamak icin kibritin arka kısmı ile visnelerin delik kısmının tam altından cekirdegi iterek delik kısmından cıkarıyoruz) Üzerine sekeri ilave edip yaklasık 4-5 saat bekletiyoruz. Bu asamada sekerle visne bulusması sulanmasına ve tatların birbirine gecmesine yardımcı oluyor. Tenceremizi ocaga alıp kaynatıyoruz. Kıvamı olmaya yakın bir kac damla limon suyu ve 4-5 adet limon tuzu ilave ederek bir müddet daha kaynatıyoruz. (kıvamının oldugunu cay tabagına bir kac damla recel suyundan damlatıp tabagı hareket ettirerek akıskan kıvamının tok olmasından ve ya receli karıstırdıgımız kasıga tırnagımızı sürtüp suyun kıvamının su gibi olmayıp daha agır akmasından anlayabiliriz) Bilmem anlatabildim mi ? :)
Ben receli fazla tatlı sevmem, o yüzden seker ölcüsü benim damak tadıma göre ideal, ama siz tadına bakarak eksik ya da fazla bulursanız ölcüde oynayabilirsiniz.
Soguttuktan sonra kavanozlara koyup buzdolabında muhafaza ediniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...