Translate

28 Şubat 2014 Cuma

DEREOTLU VE PEYNİRLİ MİNİLER

Mini tuzlular benim için çayın yanına eşlik edebilecek harika bir atıştırmalık. Kıtır kıtır ağızda dağılan bir hamur ve asla fazla gelmeyen yağı, yedikten sonra mideyi ekşitmeyen lezzeti işte bu tamamdır dedirtiyor. Hazır pastane mamullerinde ya yağı fazla geliyor bana ya da yedikten sonra midemi yakıyor. Ben bu sefer icerisine birde beyaz peynir ekledim ve lezzeti dahada katladım. Cok kısa bir sürede hazır olan bu tarifi çat kapı gelen misafirlerinize ya da benim gibi canınız çayın yanına bir arkadaş istedimi iki arada bir derede hazırlayabilirsiniz.
Malzemeler:
1 paket yumuşamış margarin
1 adet yumurta
100 gr ufalanmış yağsız beyaz peynir
1/4 demet dereotu
Aldığı kadar un
1 paket kabartma tozu
Hazırlanışı:
Yumurta sarımızı ve yağımızı güzelce karıştırıp peniri ve dereotunu ilave ediyoruz. Ununu kontrol ederek eklerken kabartma tozumuzuda ilave ediyoruz. Ele yapışmayan kulak memesi kıvamında hamurumuz hazır olunca merdane yardımıyla 1 cm kalınlığında açıp kalıpla kesiyoruz. Yağlı kağıt serili tepsimize dizip üzerlerine yumurta beyazını sürüyoruz. Çörekotu ile süsleyip 180 derece ısılı fırında kızarana kadar pişiriyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...