Translate

28 Şubat 2014 Cuma

PATATES OTURTMA

Annem eskiden yapardı bu yemeği, ben evlendim evleneli hiç yapmadım.. Şimdi o da pek yapmıyor sanırım. Evde olan patatesleri farklı olarak nasıl değerlendirmeli diye düşününce aklıma geldi. Pratik ve doyurucu bir yemek ayrıca hafif. Çünkü patatesleri kızartmadan çiğden yaptım ben. Kızardığında hep bunu böyle yesek ya derdim anneme eskiden :) o kokuya kayıtsız kalan yoktur sanırım. Ya kendime güvenemedim kızarınca yine yerim diye ya da kızartıpta ağırlaştırmak istememenden dolayı çiğden yapmak daha mantıklı geldi.. Bilemedim...
Malzemeler:
4 adet patates
200 -250 gr kıyma
1 adet kuru soğan
2 adet yeşil biber
6-7 dal maydonoz
2 adet domates
1, 5 kaşık salça
Sıvıyağ
Tuz, karabiber, kırmızıbiber, kimyon
Sıcak su
Hazırlanışı: Öncelikle kıymamızı güzelce çevire çevire ve kaşığın arkası ile eze eze kavuruyoruz. Iyice kavrulduktan sonra göz kararı sıvıyağ ve yemeklik doğranmış soğanımızı ekliyoruz. Soğanlar yumuşayınca ince ince doğranmış biberlerimizi de ekleyip biraz daha soteliyoruz. Salçamızı ve rendelenmiş domateslerimizi ekleyip biraz pişiriyoruz. Baharatlarıda ekleyip altını kapatıyoruz. Patateslerimizi soyup, yıkadıktan sonra halkalar halinde kesip tenceremize kıymalı harcımızın yarısını üzerine patateslerimizi ve yine kıymalı harcı ve patatesleri dizerek bitene kadar bu işlemi uyguluyoruz. Üzerini örtecek kadar sıcak su içerisinde salçamızı eritip tenceremize ilave ediyoruz. Üzerine doğradığımız maydonozlarıda serptikten sonra çok yüksek olmayan ateşte yemeği kaynatıp ardından kısık ateşte patatesler yumuşayana kadar pişmeye bırakıyoruz. (yüksek ateş patateslerin dağılmasını sağlar) 25 dakikada pişti benim yemeğim. Yoğurt ideal bir tamamlayıcı. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...