Translate

22 Şubat 2014 Cumartesi

HAMURU ISPANAKLI POĞAÇA

Canım çayın yanına şöyle hemencecik olacak sıcak sıcak, dışı çıtır, içi erimiş bol peynirli bir poğaça isteyince hemencecik kalktım, malzemelerimi ayarladım ve koyuldum işe.. Evde olan ıspanak yaprakları gözüme takıldı. Eee o zaman bu sefer yeşil bir poğaça yapmalı diye düşündüm..
Malzemeler:
8-9 dal ıspanak yaprağı (saplarını kullanmıyoruz)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı erimiş tereyağı
1 çay bardağı yoğurt
1 adet yumurta
Aldığı kadar un
1 paket kabartma tozu
200 gr eriyen bir peynir (tel peynir kullandım)
Hazırlanışı: Öncelikle ıspanağı bir tava içine alıp biraz sönene kadar ateşte tutuyoruz. Ardından rondoda güzelce çekiyoruz. Yumurtamızın sarısı, yağlar ve yoğurdu güzelce karıştırıp, ıspanak püremizi, un ve kabartma tozunu ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuruyoruz. Ben pratik olsun istediğim için ufak bir tepsimi yağlayıp hamurun yarısını içine güzelce yayıp arasına peynirimi serptim ve kalan hamuruda merdane yardımıyla açıp üzerini örttüm. Yumurta beyazını her yanına sürüp çörekotu ile süsledim ve 180 derece ısılı fırında yaklaşık 25 dakika üzeri kızarana kadar pişirdim. Harikulade gevreklikte bir lezzet, hemen deneyin..
Yedikten sonra dayanamadım bu fotoyu koymalıydım, içinin yeşilliğinin cazibesine bakın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...