Translate

21 Şubat 2014 Cuma

ŞERBETİ SÜTLÜ

Bu yıla bol tatlı yiyerek girdik mi ne! Öyle de devam ediyor. Niyeyse her daim bir tatlı yapma ve yeme potansiyelim var bu ara :) Değişik bir tatlı yapma arayışında nette dolaşırken Cahide hanımın bu tarifi dikkatimi çekti. Hafif ve pratik bulduğum için hemen uyguladım ve sonuçtan çok memnun kaldım.. Sizde farklı tadlar tatmak isterseniz deneyim derim. Her evde olan malzemeler ile hemencecik yapıp afiyetle yiyin :)
Malzemeler:
4 adet yumurta (ben 3 kullandım)
4 yemek kaşıgı şeker
4 yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı irmik
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
1 paket krem şanti
1 bardak süt
Hindistan cevizi
Şerbeti İçin:
1 su bardağı şeker
4 su bardağı süt
Hazırlanışı: Öncelikle şerbetimizi hazırlayarak işe başlayalım çünkü biliyoruz ki bu tarz tatlılarda hamur sıcak şerbet soğuk olmalı. 1 bardak şeker ve 1 bardak süt tencerede kaynamaya bırakılır, kaynayınca altı kısılıp bir kaç dakika daha ateşte tutulur. Ardından altı kapatılarak 3 bardak soğuk süt ilave edilir ve bir kenarda soğumaya bırakılır. 20-25 cm aralığında kalıbımız yağlanarak hazırlanır. Yumurta ve şeker mikser yardımıyla çırpılarak içerisine irmik, un, kabartma tozu ve vanilin ilave edilerek hamur hazırlanır. (ben hamurun icerisine göz kararı yaklaşık 2 kasık kadar hindistan cevizi ilave ettim) Hazırlanan harç kalıba dökülerek 180 derece ısılı fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. (kürdan testini geçmeli) Fırından çıkan tatlımızın ilk sıcağı çıkınca şerbetini her yanına yedirerek ilave ediyoruz. Bir süre bekleyip oda ısısına geldiginde tatlımızın üstüne 1 bardak soğuk süt ile çırpmış olduğumuz krem şantiyi sürup hindistan cevizi ile süslüyoruz ve buzdolabında mümkünse 1 gece bekletiyoruz. Bu tarz tatlı ve pastalar 1 gece dinlendimi gerçek tadını yakalıyor..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...