Translate

22 Mayıs 2014 Perşembe

KREMALI MİNİ TUZLU

Tuzlu tatlar sık yaptıgım tariflerden. Gecenlerde kremalı versiyonunu yaptım. Bu ara islerin yogunlugundan fazla tarif ekleyemiyorum ama stokladıgım yazılarım mevcut. Fazlaca vakit kaybetmeden bir tarif ekleyim dedim.. Icinde sirke olması kötü bir duygu uyandırmasın cünkü kokusu hamuru yogururken cok belli olsada pisince kokudan eser kalmıyor ve gevrekligini hissettiriyor..
Malzemeler:
1 adet yumurta
1 kutu krema (200 ml)
125 gr erimis margarin veya tereyag
2 yemek kasıgı sirke
1 yemek kasıgı pudra sekeri
Bir tutam tuz
Aldıgı kadar un
1 paket kabartma tozu
Susam ve Cörekotu
Hazırlanısı: 
Yumurtanın sarısı, margarin, krema, sirke, pudra sekeri ve tuz iyice karıstırılır. Azar azar un ilave edilip, kabartma tozuda konularak hamur yogrulmaya devam edilir. Ele yapısmayan bir hamur elde edilinceye kadar hamurumuz yogrulur. Hamurumuzdan ufak parcalar koparılıp yaglı kagıt serilmis tepsimize aralarında az mesafe bırakılarak dizilir. (Ben hep kalıpla sekil verdigim icin bu sefer öyle yapmadım, siz dilerseniz merdane ile yarım santim kalınlıgında acıp kalıpla, bardakla ya da icecek kapakları ile sekil verebilirsiniz) Üzerlerine ayırmıs oldugumuz yumurta beyazı sürülüp, susam ve cörekotu serpilip 200 derce ısınmıs fırında üzerleri kızarana kadar pisirilir. Agızda dagılan güzel lezzette mini ikramlıklarımız hazır..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...