Translate

10 Eylül 2014 Çarşamba

BURMA BAKLAVA

Eskiden yaptıgım ama bir türlü bloguma ekleyemedigim tarifim benim.. O kadar cok severim ki, hem yapmasını hem de yemesini :))  Baslangıcta ne kadar insanın gözünü korkutsa da evde baklava yapımı, bir kere yapıldı mı o korku kalmıyor. Cünkü o kadar kolay hazırlanılıyor ki, hamur nisasta sayesinde zaten kolay acılıyor. Eeee kocaman tepsi boyutu hamur acmamız illaki sart degil! Benim gibi ufak acıp yaptıgınızda ayrıca kesme derdide kalmıyor :) Hemde tadında ve hamur kalınlıgında farkta olmuyor. Pratik iste ve denemeye deger.
Ev yapımı baklavanın yerini asla hazır tutmaz, herkeste bunun farkında ama üsenme ya da yapabilirmiyim korkusundan dolayı cesaret edilemiyor. Ben bile yapıyorsan nice ev hanımları alasını yapar diyorum..
Malzemeler:
2 yumurta
1/2 su bardagı sıvıyag
1 su bardagı süt
1 yemek kasıgı sirke
Aldıgı kadar un
1/2 paket kabartma tozu
Icine:
1 su bardagı cekilmis ceviz ici
Hamuru acmak icin:
Nisasta
Un
Üzerine:
1/2 paket erimis tereyag (ben kullanmıyorum)
Serbet icin:
3 su bardagı seker
4 su bardagı su
2-3 damla limon suyu
Hazırlanısı: 
İlk önce serbet hazırlanıp sogumaya bırakılır. Tatlımız sıcak, serbetimiz soguk olacak. Hamuru hazırlamak icin tüm malzemeler karıstırlır ve yogrulur. Yarım saat mümkünse üzeri örtülü olarak dinlendirilir. 30 bezeye ayrılan hamurumuz, nisasta ve un yardımı ile acılabildigi kadar ince acılır. (ben pasta tabagı boyutunda acıyorum) Ceviz ici serpilip oklava yardımı ile sarılır ve oklavanın ortasına dogru büzülür. (tarifimde hamur ölcüsü klasik dikdörtgen fırın tepsisine tam gelmekte, ne eksik ne fazla) Yaglanmıs tepsiye dizilir. Tüm bezelere aynı islem uygulanarak burmalarımız hazır edilir. Tereyagı eritilip tüm baklavaların üzerine sürülür (ben yaglı olmasın diye kullanmıyorum ama tadında hicbir fark olmuyor bile) 200 derece ısılı fırında iyice kızarana kadar pisirilir. Fırından cıkıp ilk sıcagı gecince serbeti dökülür. Soguyunca üzeri örtülerek muhafaza edilir. Afiyetler olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...