Translate

18 Eylül 2014 Perşembe

REYHANLI BULGUR PİLAVI

Reyhan sevdigim tatlardan. Tazesini peynirle, kurusunu ise patates ve bulgurla cok yakıstırıyorum. Bugünkü tarifimde kuru reyhanla yapılan bulgur pilavım var. Daha öncedende tarifini vermistim ama bu sefer icine sebzeler ekleyip yaptım. Cok pratik ve lezzetli olan bu tarifim et ve tavuk yemekleri yanında ya da zeytinyaglı tariflerin yanında cok uyumlu bir yan yemek. (ben barbunya yanında servis ettim) Ayrıca cokta pratik. Malum pirinc yerine bulgur tüketmenin faydaları kat be kat'ken su günlerde sizler icinde güzel bir alternatif olur düsüncesiyle tarifimi veriyorum.
* Bulgur yedikten sonra hazımsızlık sıkıntısı yasayanlar da bu tarifi rahatca uygulayabilirler.

Malzemeler:
1 su bardagı iri pilavlık bulgur
1 adet ufak kuru sogan
2 adet yesil biber
2 yemek kasıgı sıvıyag
1 yemek kasıgı salca
1 tatlı kasıgı biber salcası
Tuz, karabiber, kuru reyhan
2 su bardagı su
Hazırlanısı:
Soganımızı yemeklik dograyıp, sıvıyag icerisinde soteliyoruz. Yumusayınca dogranmıs biberlerimizi ekleyip birazda onların yumusamasını bekliyoruz. Salcalarımızı ve yıkanıp iyice suyundan arınmıs olan bulguru ekleyip biraz kavuruyoruz. Suyunu ve tüm baharatlarını ilave edip yüksek ateste kaynatıp, kısık ateste tüm suyunu cektiriyoruz. Bulgurlarımız yumusayıp pistikten sonra altını kapatıp bir süre demlendiriyoruz. (Dibini tutar gibi olması gerekiyor, hic suyu kalmayıp tane tane dökülmeli)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...