Translate

17 Ekim 2014 Cuma

EV YAPIMI BEYTİ KEBAP

Evde de Beyti mi yapılır! Demeyin.. Gayet güzel yapılır.. Canınız Kebap mı cekti, bosverin dısarıdan siparis etmeyi, bir deneyin bakalım nasıl bulacaksınız..
Tabiikide dısarıda yedigimizin yerini tutmaz ama güzel, leziz, pratik ve evde de olabilecegini görmek mühim olanı.. Buzluga yapıp stokladıgım köftelerimi degisik sekilde degerlendirip ne yapsam diye düsünürken ve gecenlerde markette görüp aldıgım lavası biraraya getirip kombinasyon yapsam dedim= "Beyti" aklıma ilk geleni oldu.. Iyikide yapmısım sonuctan cok cok memnunuz :)
Malzemeler:
Kisi sayısına göre Köfte (kisibası 4 adet)
Kisi sayısına göre Lavas (Kisi bası 2 parca)
1,5 kasık Salca
2 kasık Tereyag
Yogurt
Kasar peynir rendesi
Su
Tuz, Karabiber
Hazırlanısı:
Öncelikle köftelerimizi fırın kagıdı serili tepsimiz icinde 220 derecede iyice kızarana kadar pisirdim. Bu arada lavaslarımı hafif ateste biraz tavada ısıttım. Salca ve tereyagımı kavurup yeteri kadar su ilavesiyle özdeslestirip baharatlarını kattım. Lavası zemine serip üzerine 4 parcaya kestigim köftelerimi lavas genisligince yanyana dizip sıkıca sardım. Lavastan tek lokmalık dilimler halinde kesip tabaga dik dik yerlestirdim. Ortasına yogurt koyup, salcalı sosumu lavasların üzerine gezdirdim. En son rendelenmis kasarı üzerine döküp servis yaptım.. Yanına közlenmis biber ve domates cok yakısıyor.. (fotoda malesef onlar yok) Fevkalede bir lezzet, farklı yemek arayanlar, aynı seyleri yemekten sıkılanlar icin güzel bir alternatif olabilecegini düsünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...