Translate

29 Kasım 2014 Cumartesi

KAHVALTILIK EKMEK

Bayılıyorum; bir şeyleri değerlendirmek için uydurmasyon yapılan ve sonucu fevkalade olan şeylere.. İşte bu aynen o dediğimden! Bayatlamış, beklemiş bir ekmek bu kadar mı leziz olabilir. 
Normalde pek beyaz ekmek almamaya özen gösteriyorum, çünkü çok fazla yediriyor kendini :( Geçenlerde akşam işten çok geç saatte çıkınca istediğim ekmeği bulamayınca aldım. Hem de 1 değil 2 tane aldım. Sabaha sandvich yaparım düşüncesiyle yedek olsun dedim. Canımız istemeyince de ekmek kaldı. Peynirli ekmek yaparsın diyen eşime, bu sefer bambaşka, farklı ve çok daha lezzetli birşey yapmak düşüncesiyle nette aramalara başladım. Bu tarifi çok çok önceden görmüştüm ama kısmet olmamıştı. Halbuki bu sefer imkanım vardı ve yapmalıydım. Haftasonu kahvaltıya yaptım, iyiki de yapmışım. Görünüm heybetli ve iştah açıcı, lezzet ise süper! Ama maalesef 1 ekmek yediriyor 2 kişiye..
Haftasonu kahvaltıları için çocuklarınıza ya da misafirlerinize yapabileceğiniz lezzet ve şıklıkta
Malzemeler:
1 adet bayat ekmek (taze ekmek olabilir)
Tereyağ
4-5 dilim kaşar peyniri
yarım kangal parmak sucuk
2 adet ufak sosis
1 adet domates
2 adet yeşil biber
Hazırlanışı:
Ekmeğimizin tabanına çok gelmeden üzerini baklava dilimi şeklinde kesiyoruz (ekmeğin parçalanmamasına özen göstererek) Yarattığımız bu ceplere biraz tereyağ sürüyoruz. Kaşar peynirlerini sığacak şekilde ufaltarak ceplere yerleştiriyoruz. İnce dilimler halinde kestiğimiz sucuk ve sosisleri de dilediğimiz şekilde yerleştirip, domates ve biberleri de ilave ederek sonlandırıyoruz. Ekmeğin üzerine tereyağı sürüp 200 derece ısılı fırında malzemeler pişip, kaşarlar hafif kızarana kadar yaklaşık 10-15 dakika pişiriyoruz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...