Translate

26 Kasım 2014 Çarşamba

YÖRESEL YEMEĞİMİZ KİTELFUM

         İlk kar Ankaramıza yağıp, soğuklar iyice başlamışken; 
daha önceden yayınladığım ama yapınca tekrardan yayınlamakta 
ısrarcı olduğum harika yöresel yemeğimiz "Kitelfum" günyüzüne çıktı.. 
En soğuk günlerde içinizi ısıtacak, sizi sıcacık sarıp sarmalayacak, 
her derde deva olacak, mikroplarla savaşarak sizi koruyacak 
muhteşem yemeğimiz bu günlerde yapılmaya değer.. 
Ben çok ama çok seviyorum. En sevdiğin yemek ne denince, ilk 3'e giren favorim.. Enfes lezzette ve yapımı kolay. Aslında pazar sabah kahvaltısı olan bu yemeğimiz nasıl olur da sabah sabah yenilir demeyin.. Öyle bir yenir ki! Bu tarifi sadece hemşehriler bilir, yapan kalmış mıdır orası bilinmez. Ama biz çok sevdiğimiz için muhakkak yapar afiyetle yeriz. Yani anlayacağınız hiçbir yerde bulamazsınız, haa olur da bulursanız ne ala!(bana da linki verin lütfen) Ben bu güzelim tarifi sizlerle paylaşıyorum, damak tadıma güvenenler için yapın yiyin diyorum. Müptelası olacaksınız. Acı severler çok ama çok sevecek. Çünkü acı daha da bir anlamlı yapıyor. Ama acısız yapmakta elinizde tabii.. Siz nasıl isterseniz öyle yapın..




Malzemeler: (2 kişilik)
3 Su Bardağı İçli Köftelik Bulgur
1,5-2 Su Bardağı Su
1/2 Tatlı Kaşığı Tuz
4 Çorba Kaşığı Kavurma
4 diş Sarımsak
Tuz, Karabiber, Kırmızı Biber, Pul Biber, Kimyon,Yenibahar, 5 Türlü (doğu bölgesi baharatı-aktarlardan bulabilirsiniz)
2 tatlı kaşığı Salça
1 yemek kaşığı Becel
Köfteleri haşladığımız sudan kişibaşı 3-4 bardak
Limon Suyu
Hazırlanışı:
Bulguru Hazırlama Aşaması: Öncelikle bulgurumuza tuzunu ekleyip, su ile ıslatalım. Biraz yoğuralım. (Biz bu işlemi geceden yapar bulgurun üzerini örterek oda ısısında dinlenmeye bırakırız, sabah yoğurma işlemine devam ederiz.)
Yoğurma Aşaması: Bulgur başlarda biraz sert olup, yoğurdukça hamur kıvamını alacaktır. Su ilavesi az gelirse yoğurdukça kıvam almıyorsa azar azar su ekleyin, ama bir anda sakın suyu boca etmeyin! (Bu işlem biraz kuvvet istiyor, bulgurun sertliği eli acıtabilir, ya eşinize yaptırın ya da benim gibi benim ondan neyim eksik derseniz siz yapın :))
Taneleme Aşaması: Hamurumuz iyice özleşince; yanımıza kase ile az miktarda su alıp, elimizi suya batırarak hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopararak ilk önce top şekline getiriyoruz, ardından hamuru yassılaştırıp, avuç içi boyutunda inceltiyoruz. (Bu ne çok ince, ne de çok kalın olmalı) Tüm bulgur köftelerimizi büyükçe bir fırın tepsisine üst üste gelmeyecek şekilde yanyana dizerek hazır ediyoruz. Tepsimizin üstünü örterek (köftelerin kurumasını önlemek için) pişireceğimiz saate kadar muhafaza edebiliriz.
Haşlama Aşaması: Ben köfteleri hazırlama işleminin sonlanmasına doğru, pişirme suyunu hazır ediyorum. Bunun için; genişce bir tencereye yeterince suyu (aynı makarna haşlamak için yaptığımız gibi) kaynatıp, tuz ilavesi ile hazır hale getiriyoruz. Haşlama suyundan yemeğimizde kullanacağımız için bol olmalı. Köftelerimizi iyice kaynamış olan suyumuza atıyoruz. Yaklaşık 10-15 dakika ara ara karıştırarak haşlıyoruz.(Köfteler suyun yüzüne çıkar, kokusundan anlarsınız ya da ucundan bir parça kopararak tadına bakarsanız dişe yapışmıyorsa olmuştur)
Soslama Aşaması: Bu arada yemeğimizin servisinin yapılacağı kapta soslama aşaması yapılıyor. Bunun içinde bize gerekli olan; kişi sayısına göre; derin ve orta büyüklükte ocakta kullanabileceğimiz bir kap. Bu ufak çelik tencere, çinko, melamin, vitroflam ya da bakır olabilir. Ne varsa o uygundur.. (Ben eşimin anneannesinin yadigarı olan bakır kaplarda bu işlemi yapıyorum. Tam Kitelfum kabım oldu benim) Tencere içerisine (malzemelerimizi kişi sayısına göre paylaştırarak) kavurmamızı (kavurma bizim evde yapılır deep-freezde saklanır ve kitelfum için kullanılır, siz hazır alabilirsiniz) ezilmiş olan sarımsağımızı, 1 tatlı kaşığı salça ve biraz becel yağı alıp şöyle bir çevirip biraz kavurun. Bütün baharatlarımızı da damak tadımıza göre ekleyip (her baharattan hafif tatlandıracak şekilde kullanın. Ölçü vermek gerekirse çay kaşığının ucuyla karabiber, 1/2 çay kaşığı kimyon ve 5 türlü, acı seviyorsanız damak tadınıza göre kırmızı ve pul biber) biraz kavuruyoruz. Ardından haşlanmakta olan köftelerin suyundan ilk önce azıcık ilave ederek tüm tadın birbirine karışmasını sağlıyoruz. Ardından yeterince suyu ekleyerek biraz kaynatıyoruz.
Servis Aşaması: Köftelerimizi suyun içinden kevgir yardımıyla fırın tepsisine alıp, köftelerin piştiği tencerenin altını kapatıyoruz. Köfteleri çatal ile 4 ila 6 parçaya bölüyoruz. Böldüğümüz köftelerimizi sosun içine ekliyoruz. Biraz daha kaynatıp, servise hazır hale getiriyoruz. (ben servis aşamasında biraz limon suyu kullanıyorum, tadı çok hoş oluyor) Şimdiden afiyetler olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...