Translate

4 Aralık 2014 Perşembe

EV YAPIMI AYVA REÇELİ

Büyüklerimiz der ki; ayva çoksa kış sert geçermiş. Bu yıl demek ki öyle olacak, çünkü raflarda bol bol, sulu ve leziz görüntüde ayvalar var. Soğuk iyiden iyiye kendini göstermişken, evde reçel kaynatmak havayı biraz olsun ısıtmaz mı düşüncesiyle hemen aldım ve haftasonu kaynattım reçelimi.. İyiki de yapmışım o kadar güzel oldu ki!
Şimdi parti yiyeceklerine kısa bir es verip, kendimi adayıp yaptığım enfes lezzetteki reçelimin tarifini paylaşmak istiyorum sizinle.. Evlerimiz mis gibi reçel koksun diye :))
Ayva reçeli yaparken dikkat edilecek iki püf noktasını 
öncelikle paylaşmak istiyorum sizinle..
* Ayvanın çekirdeklerini sakın atmayın, renk ve kıvam vermesi açısından reçel yapımında kullanın..
* Ayva reçeli bekledikçe kıvam alıyor, hatta jöleleşiyor bile. O yüzden çok katı kıvamlı pişirmemeye özen gösterin..
Malzemeler:
1 kg Ayva ve çekirdekleri
2 bardak toz şeker
3 bardak su
2-3 adet karanfil
Limon suyu
Hazırlanışı:
Ayvalarımızı iyice yıkayıp soyduktan sonra dilediğiniz şekilde doğrayın. Ben önce 4'e, her dilimi 2'ye bölerek dilim dilim doğradım. Çekirdeklerini ayıkladım, temiz bir tülbent içine koyup bağladım. Bu şekilde hazırlayınca pişen reçelden tek tek çekirdek toplamak zorunda kalmazsınız :) Tenceremizin içine ayva, su, şeker, karanfil ve çekirdeklerin olduğu tülbenti koyup yüksek ateşte kaynamaya bırakalım. Kaynayınca altını kısıp, kapağı aralık olacak şekilde pişmeye bırakalım. Uzunca bir süre pişecek, ara ara karıştırıp kontrol edelim. Rengi kızıllaşıp biraz kıvamlanınca 2-3 damla limon suyu ekleyip 1-2 dakika daha kaynatalım. Altını kapatıp içinden tülbentimizi alalım, ben karanfilleri içinden almıyorum. Kavanozlarımızın içine sıcak sıcak doldurup kapağını kapatalım. İyice soğuduktan sonra buzdolabında saklayalım. Elimize sağlık, ev yapımı reçelimiz ertesi gün yenmeye hazır bile..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...