Translate

19 Aralık 2014 Cuma

PRATİK & GÜZEL BİR AKŞAM YEMEĞİ

Kış akşamlarında insanın canı sıcak ve sulu yemekler istiyor. Çorba bunların başında gelse de; hergün hergün çorba olmuyor. Bol salça soslu güzel bir köfte, makarna, çoban salata ve ayran da kulağa gayet hoş geliyor, hele bizim evde sevilen yemekler arasında :) Bugünkü tarifimde; yapımı pratik ve leziz bir yemek arayanlar için şahane bir menü sunuyorum.. İşten eve gelince kısa sürede güzel bir yemek yapabilmek imkansız değil!
(Pratik olması açısından Köfte her daim benim deep-freezimde mevcut, 
tarifi eski postlarımda var, ordan bakabilirsiniz)
Malzemeler: (2 kişilik)
Salçalı Köfte İçin;
10 adet Köfte 
1 kaşık Tereyağ
1,5 kaşık Salça
1,5 bardak Su
Taze Karabiber
Kavurma Makarna İçin;
1/2 paket Makarna
2 kaşık Tereyağ
2 - 2,5 bardak Su
Tuz
Çoban Salata İçin;
1 adet ufak Kuru Soğan
1 adet Yeşil Biber
1 adet ufak Salatalık
3 adet Domates
1 tutam Maydanoz
Tuz, Limon Suyu, Nar Ekşisi, Zeytinyağ, Sumak
Ayran İçin;
1/2 kase Yoğurt
1/2 kase Süzme Yoğurt
2 bardak soğuk Su
Tuz
Hazırlanışı: Şimdi bu kadar çeşit anlatırken sıralı olarak aşamalarını yazıyorum.. Ama yapımı sizin maharetinize kalmış, 3 ve 4 çeşidi birarada hepimiz pişirebiliyoruz yani :) 
Köfteleri; öncelikle buzluktan çıkarıp, yağlı kağıt serili tepsime dizip, 220 derece ısılı fırında arkalı önlü kızarana kadar pişirdim. Fırından almaya yakın tenceremin içine yağ ve salçayı alıp salçanın kokusu çıkana kadar biraz kavurdum. Ardından suyunu ve karabiberini ilave edip biraz kaynattım. Köftelerimi içine alıp biraz daha ocakta tuttuktan sonra servise hazırdı bile.. 
Makarnam için; ayrı bir teflon tencere içine tereyağını alıp erittim. Makarnamı tenceremin içine alıp dilediğim rengi alana kadar devamlı kavurdum, aynı şehriye pilavında olduğu gibi. Kavurma işlemi bitince su ve tuzunu ekleyip kaynayana kadar yüksek ateşte, sonra kısık ateşte pişmeye bıraktım. Suyunu çekip iyice yumuşayınca olmuş demektir. (suyu az gelirse kontrollü olarak ekleyebilirsiniz) 
Salatam için; tüm malzemelerimi ufak ufak doğrayıp harmanladım. Ufak bir kase içinde sosunu hazırlayıp servis anında salata ile karıştırdım. 
Ayranım için; yoğurtlarımı ve tuzunu güzelce çırptım. İyice harmanlanıp pürüzsüz kıvam alınca suyunu ilave edip iyice karıştırdım, soğuk soğuk servis yaptım..
Hem göz, hem de mideleri dolduracak güzel bir akşam yemeğimiz hazır, hepimize afiyetler olsun..







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...